Am demarat al doilea an de ,,Start în educație”!
Programul ajunge la 120.000 de copii, 23.000 de părinți, 3.500 de educatori și 1.500 de grădinițe din zone defavorizate
Unu din patru copii merge la grădiniță doar trei zile pe săptămână sau mai rar. Deşi 97% dintre părinți consideră că grădinița este importantă, 45% dintre părinții celor care frecventează doar parțial grădinița spun că lipsa resurselor financiare este principalul motiv al absenței copilului de la grădiniță, iar alți 32% vorbesc de distanțele mari până la grădiniță.
- 17% dintre părinți spun despre copilul lor că nu știe să numere până la 10
- 27% spun că nu știe să numească cele patru anotimpuri
- 10% spun că nu poate utiliza cel puțin patru cuvinte într-o propoziție
În același timp, 75% dintre părinți afirmă că n-au participat niciodată la activități de educație parentală.
De altfel, grădinițele în sine nu sunt nici ele dotate corespunzător. 38% dintre părinți spun că lipsesc materiale educaționale, alți 29% reclamă lipsa unor jucării adaptate vârstei, iar 18% spun că este nevoie de activități zilnice mai diverse.
Din aceste nevoi, s-a născut ediția a doua a programului Start în Educație.
60.000 de preșcolari vor primi câte un „Ghiozdănel cu viitor” cu materiale pentru dezvoltare educațională.
10.000 de părinți vor participa la sesiunile „Școala părinților”. Ediția a doua vine cu noutăți și se extinde cu noi tematici: nutriția și dezvoltarea sănătoasă a copilului, caracteristicile pe grupe de vârstă ale copiilor preșcolari, dezvoltarea mintală și emoțională a celor mici, comunicarea emoțiilor între părinte și copil.
1.500 de grădinițe vor primi kit-uri educaționale “ABC Grădi” . Kit-ul include produse didactice de dezvoltare psiho-motrică şi de dezvoltare a abilităţilor cognitive. Cu ajutorul acestora, educatorii vor putea organiza jocuri și activităţi cu copiii în grădiniță. Jocurile îi vor sprijini pe copii să îşi dezvolte abilităţi şi deprinderi precum: orientarea spaţială, motricitatea grosieră, echilibrul static şi dinamic, înţelegerea regulilor sociale, concentrarea şi direcţionarea atenţiei.