Schimbăm destine prin educație

Educația este singura șansă prin care copiii din sate vulnerabile își pot construi o viață demnă și împlinită.

Ce s-a întâmplat în 2020?

23.800

de copii implicați în proiecte educaționale

1.144

de părinți participanți în programe de educație parentală

94.6%

dintre elevii implicați în programele noastre au promovat examenul de bacalaureat

Statistici

27.1% dintre copii nu primesc ajutor atunci când întâmpină dificultăți la teme.

Rata de părăsire timpurie a școlii în mediul rural este de 27.1% (vs. 10.6% la nivel de UE)

44.3% dintre copiii de până la 15 ani sunt analfabeți funcționali

Proiecte educaționale

Intervenția World Vision în educație este posibilă prin programele educaționale integrate, dezvoltate la nivel național, dar și prin proiectele implementate la nivel regional.

1244 de copii din 27 de școli rurale primesc zilnic o masă caldă și ajutor la teme. Programul Pâine și Mâine previne astfel abandonul și absenteismul școlar și încurajează copiii să meargă în continuare la școală.

Principala cauză a abandonului școlar timpuriu în zonele vulnerabile o reprezintă limitarea posibilităților materiale. Atunci când copiilor le este foame, nu au cu ce să se încalțe sau muncesc prin curte să-și ajută părinții, școala ajunge pe ultimul loc în lista de priorități. Prin Pâine și Mâine, îi ajutăm pe copii să meargă în continuare la școală și să rămână motivați în ciuda provocărilor cu care se confruntă.

Mersul la liceu pare un lucru atât de banal. Însă pentru copiii de la țară efortul este mai mare decât ne putem imagina. Mulți abandonează pentru că e prea greu. O navetă lungă și costisitoare, chiriile scumpe și rechizitele sunt doar câteva dintre piedicile elevilor de liceu din rural.

Vreau în clasa a 9-a este cel mai mare proiect de burse la nivel național și susține anual sute de elevi să-și continue educația la liceu. Datorită donatorilor individuali și a partenerilor noștri corporate, reușim să fim alături de copii și să-i ajută să-și construiască viitorul pe care îl merită.

Aducem educația digitală în școlile din mediul rural, îi ajutăm pe elevi să deprindă competențele necesare adaptării cerințelor tot mai complexe de pe piața muncii și îi sprijinim pe profesori să se împrietenească cu tehnologia.

Școala din valiză este mai mult decât un proiect de digitalizare a educației. Este un program în care partenerii din școlile în care suntem prezenți sunt parte dintr-o comunitate în care schimbul de bune practici și resurse îi ajută să fie în fiecare zi mai buni și să ofere elevilor experiențe educaționale care îi pregătesc pentru viață.

Situațiile de abandon școlar în satele vulnerabile sunt dureros de frecvente. Copiii părăsesc școala de la vârste fragede, iar lipsa de implicare a comunității este un factor care contribuie semnificativ la această problemă.

Acest proiect a venit ca răspuns la o problemă acută în județele Iași și Vaslui și este dedicat atât copiilor, cât și părinților și cadrelor didactice, cu scopul de a întări legătura acestora cu școala. Implicarea în educație părinților, dar și a comunității, este foarte importantă pentru copii, pentru a le servi drept exemplu și pentru a crește gradul de motivație în ceea ce privește participarea școlară.

Copiii au nevoie să meargă la școală pentru a putea să-și construiască un viitor demn. Au nevoie de educație de la cele mai fragede vârste.

Proiectele Alege școala au rol de a preveni fenomenul părăsirea timpurie a școlii în zonele vulnerabile din România rurală. Îi pregătim atât pe părinți, cât și pe copii pentru educație. Lucrăm împreună cu ei pentru a-i ajuta să înțeleagă importanța educației pentru antepreșcolari și preșcolari. Le oferim părinților resursele și instrumentele de care au nevoie pentru a-și sprijini copiii și pentru a le da acestora șansa la educație.

Facem educația atractivă și îi motivăm pe elevi să vină la școală cu bucurie.

Formăm profesorii pentru ca ei să le poată oferi elevilor un mediu sigur și incluziv în care să se dezvolte, un mediu prietenos în care vor ști că sunt încurajați și susținuți la fiecare pas. Prevenim astfel abandonul școlar și creștem participarea școlară a copiilor din sate vulnerabile.

Dezvoltarea unui copil este influențată de foarte mulți factori, însă impactul cel mai mare îl au oamenii din jurul lui.

Acțiunile întregii comunități se reflectă asupra felului în care crește un copil, de aceea fiecare dintre noi avem datoria să ne implicăm activ în dezvoltarea armonioasă a copiilor din jurul nostru. Într-o comunitate, atât părinții, familia și profesorii, cât și ceilalți oameni cu care copiii interacționează, au un impact semnificativ în evoluția lor. Copiii din comunitățile vulnerabile au nevoie de modele demne de urmat și, în același timp, au nevoie să se simtă iubiți, încurajați și în siguranță. O astfel de comunitate este și comuna Argetoaia, din județul Dolj, unde printre cele mai mari provocări se numără gradul ridicat de discriminare, marginalizare și excluziune socială în rândul copiilor.

Educația capătă nenumărate forme, iar dincolo de educația formală stă acel ceva în plus pe care copiii îl primesc datorită experiențelor din afara școlii.

Prin acest proiect, am oferit acces la activități de dezvoltare personală pentru 800 de elevi din județele Dolj și Vaslui. Copii de toate vârstele au avut parte în ultima jumătate a anului 2020 de sesiuni de consiliere și orientare în carieră, ateliere de educație financiară și alte activități de educație non-formală, ce au avut ca scop dezvoltarea de abilități pentru viață.

Educația începe din primii ani de viață, atunci când copiii descoperă pentru prima dată lumea din jurul lor, și continuă pe tot parcursul vieții.

Educația timpurie joacă un rol foarte important în dezvoltarea copiilor și previne fenomenul de abandon școlar timpuriu. De aceea, e nevoie să lucrăm atât cu ei, cât și cu părinții lor, pentru a pune bazele unei formări corecte a tuturor abilităților și competențelor necesare pentru o viață sănătoasă pe toate planurile. Proiectul „Școala pentru toți” a adus în comunitățile implicate din județul Cluj o serie de măsuri integrate, prin care părinții au fost familiarizați cu importanța educației timpurii și, în același timp, cadrele didactice au fost pregătite să transforme școala într-un loc prietenos pentru elevi, care să încurajeze participarea școlară.

Tinerii care vor să se angajeze întâmpină de cele mai multe ori obstacolul lipsei de experiență. Elevii din liceele tehnologice, deși se califică pentru o meserie în timpul școlii, experiența este un criteriu de selecție important pentru angajatori.

Proiectul oferă elevilor de la liceele cu profil tehnologic oportunitatea de a dobândi competențele necesare integrării pe piața muncii, prin stagii de practică la agenții economici locali din județele Iași, Vaslui și Dolj. Totodată, elevii își dezvoltă spiritul antreprenorial prin cursuri de formare și înființarea unor firme de exercițiu în comunitățile lor.