Protecția copiilor și adulților, o prioritate pentru noi

World Vision România are un set de reguli foarte stricte pentru protecţia copiilor şi adulţilor pe care îi deservim, prin care preveniși răspundem situaţiilor de exploatare, neglijare, abuz și alte forme de violenţă care afectează copiii. Aceste reguli se referă şi la comportamentul angajaţilor, voluntarilor, vizitatorilor, membrilor consiliului director, furnizorilor de servicii pentru că toţi ne propunem să fim un sprijin pentru beneficiarii noștri, copii și adulți, și dorim să transmitem prin comportamentul nostru un sentiment de protecție și siguranță.  

Politica de Safeguarding a World Vision România pentru copii și adulți

Child and adult Safeguarding Policy

    Raportează incident:





    Unde şi ce raportăm ca incidente de protecţia copilului?

    Problemele, incidentele sau suspiciunile  de abuz, neglijare sau exploatare a unui copil se raportează la Direcţia de Protecţie a Copilului din judeţul de reşedinţă, la Serviciul de Asistenţă Socială de la primărie, la Asociaţia Telefonul Copilului (116111) sau la 112, dacă este o urgenţă.

    Ce anume ar trebui să semnalezi la aceste serviciiameninţări sau agresiuni fizice, verbale, sexuale ori emoționale care pun în pericol integritatea sau viața copilului, cum ar fi lovituri cu pumnii sau picioarele, alte vătămări corporale, injurii, umilinţe.

    Dacă observaţi un comportament inacceptabil din partea angajaţilor, voluntarilor, vizitatorilor,  membrilor consiliului director, furnizorilor de servicii pentru World Vision România faţă de beneficiari, copii sau adulţi, scrieți-ne imediat aici: mihaela_voicu@wvi.org  sau sunați la 0731444624  sau la Telefonul Copilului – 119.

    De asemenea, puteți raporta și prin Ethics Point către World Vision Internațional – https://secure.ethicspoint.com/domain/media/en/gui/24325/index.html

    Ce se întâmplă după ce raportezi un caz de abuz, neglijare sau exploatare?

    • Dacă suni la 112, poliţia va investiga cazul şi poţi fi rugat să dai o declaraţie.
    • Dacă suni la DGASPC sau telefonul copilului, aceste servicii vor face o anchetă socială.  

    Cum să ne scrii? 

    Dacă decizi să ne trimiţi o sesizare, te rugăm să ne transmiţi numele şi datele de contact ca să putem lua legătura cu tine, în cazul în care avem nevoie de mai multe detalii. Dacă nu doreşti să îţi declini identitatea, poţi trimite o sesizare anonimă, dar de multe ori sesizările anonime sunt suspecte, au mare potenţial de abuz şi pot fi limitative. Te rugăm să incluzi următoarele detalii în raport: 

    • toate faptele care descriu acuzaţia; 
    • numele şi poziţia fiecărei persoane la care faci referire; 
    • data, momentul, frecvenţa şi locaţia faptelor;
    • orice are natură urgentă;
    • dovezi existente, martori orice vine în documentarea sesizării .

    Ce se întâmplă cu mesajul tău?

    Orice sesizare sau raportare a unui abuz sau suspiciune de abuz din partea angajaţilor, voluntarilor, vizitatorilor,  membrilor consiliului director, furnizorilor de servicii pentru World Vision România este tratată cu seriozitate şi confidenţialitate şi este investigată cu atenţie.