Florina, adolescenta crescută de bunica ei, vrea să ajungă la Facultatea de Litere 

,,Locuiesc la țară, fac naveta cu microbuzul școlar și mă trezesc în fiecare dimineață la ora 6.00. În primul an mi-a fost mai greu, dar acum m-am obișnuit”, ne spune Florina, elevă în clasa a X-a la un liceu din județul Ialomița. Mărturia ei rezumă realitatea a sute de mii de elevi din mediul rural care fac zilnic naveta pentru a ajunge la cursuri. Florina știe că pentru a avea un viitor mai bun trebuie să facă eforturi. Uneori chiar mai grele decât ale unui adult. 

Spre deosebire de mulți tineri de vârsta ei (16 ani), Florina este genul de adolescentă mai matură în gândire, care și-a așezat deja în minte planurile pentru următorii ani. Inclusiv planuri de rezervă.  

Pentru moment, obiectivul ei principal este să ia Bacalaureatul cu o notă cât mai mare, pentru că de acolo începe următoarea etapă care îi va schimba viața: alegerea facultății. 

Prima opțiune e să dea la Facultatea de Litere de la București. Simte că i se potrivește pentru că îi place să scrie poezii. În plus, o pasionează limbile străine și ar avea oportunitatea să le aprofundeze, dincolo de filme, seriale și cărți.  

Cum o sprijinim pe Florina și alte adolescente de la sat

,,Dar știu că e foarte greu și se intră cu medii foarte mari”, spune tot ea. Așa că ia în calcul o a două variantă: Facultatea de Psihologie.

Cum va face asta având în vedere că în ultimii ani singurul ei sprijin este bunica? Și pentru asta are un plan: ,,Mă gândesc că o să stau la internat și o să mă angajez cu jumătate de normă că să pot plăti cazarea. Cu restul cred că o să mă descurc”, spune eleva.  

Pe Florina o vedem cum devine încet-încet o tânără autonomă, ambițioasă și plină de speranțe, deși viața nu a fost cea mai generoasă cu ea. Ne bucurăm că putem să o susținem în drumul ei educațional și de dezvoltare personală împreună cu Alka, prin bursa lunară și activitățile de educație non-formală din programul Vreau în clasa a 9-a. 

De asemenea, Florina și alte 49 de eleve din comunități rurale din județul Ialomița învață, prin proiectul ,,Tinerele din mediul rural, agenți ai schimbării”, să-și depășească limitele, să-și cultive pasiunile și să-și dezvolte abilitățile.