Care este viitorul unui copil cu aproape toată familia plecată în străinătate?

Ionela este cea mai mică din cei cinci frați și singura care a mai rămas în țară. Are 14 ani și trece în clasa a VIII-a și se gândește cu spaimă la capacitate. După doi ani de zile în care a făcut școala când online, când fizic, Ionela este recunoscătoare pentru orele de educație remedială pe care le-a făcut la școală. Timp de un an de zile, a făcut pregătire și la română și la matematică prin proiectul european „Comunități implicate, educație de calitate”. 

„La scoală ne făceam temele și înțelegeam și lecțiile mai bine. M-au ajutat foarte mult. Făceam o lecție la proiect, și o lecție în clasă. Și dacă ieșeam la tablă știam deja. Mi-au crescut și notele. Chiar mi-a plăcut.” ne spune Ionela despre activități.  

Ionela știe că școala este foarte importantă și că fără educație nu poți să faci nimic în viață. Prioritatea ei este să termine liceul, dar depinde de situație. Cu toți frații plecați în străinătate, șansele Ionelei să rămână în țară sunt mici. Visul ei este să devină manichiuristă și deja lucrează intens la asta. A învățat de la sora ei mai mare care a și ajutat-o să își cumpere tot ce este necesar.  

Cu ajutorul activităților din cadrul proiectului „Comunități implicate, educație de calitate” Ionela a înțeles mai bine care este rolul educației pentru viitorul ei și cât de important este să termine liceul. A participat la campania „Credem în educație” cu o compunere și a câștigat o tabletă pentru școala online.  

Cu peste cinci milioane de români plecați în străinătate, România trebuie să își țină viitoarele generații în țară pentru o economie viitoare echilibrată. Proiectul „Comunități implicate, educație de calitate” a reușit să scadă numărul copiilor în risc de abandon școlar din mediul rural și să creeze un acces mai facil la educație pentru copiii vulnerabili din mediul rural. Pentru mulți dintre ei, singura opțiune este munca în străinătate.  

Despre proiectul Comunități implicate, educație de calitate

Proiectul „Comunități implicate, Educație de calitate” urmărește prevenirea și reducerea abandonului școlar prin abordarea unei scheme integrate de forme de intervenție la nivelul grupului țintă: de la ante-preșcolari până la elevi de liceu, de la părinți până la cadre didactice. Este vorba despre 1.500 de beneficiari (1.045 de elevi, 360 de părinți și 95 de cadre didactice din 8 unități școlare) care participă la activități educative formale, activități de suport socio-psiho-pedagogic, activități extra-curriculare și activități de formare.  

***  

Proiectul „Comunități implicate, educație de calitate” (Contract POCU/74/6/18/103759) este derulat de Fundația World Vision România, prin Biroul zonal Iași&Vaslui, în perioada 8 mai 2019 – 8 octombrie 2021, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Iași alături de 8 unități de învățământ asociate din județele Iași (Școala Gimnazială Nr. 1 Domnița, Școala Profesională de Industrie Alimentară Țibana, Școala Gimnazială Glodenii Gândului, Liceul Tehnologic „Petre P. Carp” Țibănești, Școala Gimnazială Mironeasa) și Vaslui (Grădinița cu program prelungit „Norocel” Negrești, Liceul Tehnologic „Nicolae Iorga” Negrești, Școala Gimnazială „Mareșal Constantin Prezan” Dumești).