Alexandru Stoleru – Un model de perseverență: de la Roșiori la București pentru a deveni inginer

Cu câteva luni înainte de Bacalaureat, în plină pandemie, când singura grijă a lui Alexandru ar fi trebuit să fie învățatul, el muncea 8 ore pe zi, iar alte două le petrecea făcând naveta. A vrut să muncească pentru a contribui la cheltuielile familiei, însă, în prag de Bac, a ajuns aproape epuizat, cu energia la minimum. Atunci s-a oprit din muncă, iar datorită meditațiilor oferite prin programul Vreau în clasa a 9-a a reușit să se pregătească într-un timp relativ scurt pentru examene.

Alexandru este unul dintre bursierii absolvenți ai programului Vreau în clasa a 9-a, student în prezent la Universitatea Politehnică București.

Timp de 4 ani a făcut naveta preț de două ore în fiecare zi, pentru a ajunge din Roșiori în Urziceni. De multe ori mergea pe jos 5 km până în Movilița, la drumul principal, pentru că nu găsea transport de fiecare dată. Costurilor de transport deja prea mari, li se adăugau cele pentru rechizite, haine și restul lucrurilor necesare unui elev de liceu. Toate astea, însă, erau mai mult decât familia își putea permite.

Alexandru locuiește în împreună cu sora sa mai mică și cu mama lor într-o casă modestă în comuna Roșiori, județul Ialomița. Mama nu poate munci din cauza unor probleme de sănătate, iar tatăl este plecat de mulți ani din țară, părinții fiind despărțiți. Singurul sprijin al familiei la treburile gospodăriei sau atunci când e nevoie de alimente sau medicamente este Alexandru. Iar singurul venit înainte de program era provenit din ajutoarele primite de la stat. De aici și dorința lui de a-și ajuta familia.

80 de km pe zi, fără absențe

Deși aflat la o distanță atât de mare față de liceu și având o condiție dificilă acasă, Alexandru nu a lipsit niciodată nemotivat și mereu a avut rezultate bune la învățătură. Chiar și la activitățile organizate în weekend prin programul Vreau în clasa a 9-a participa negreșit, chiar dacă de multe ori îi era greu să se întoarcă acasă după activitate. Mijloacele de transport în comun circulau pe programul zilelor de muncă.

Încă dinainte de a fi selectat în program, Alexandru participa la activitățile organizate de Fundația World Vision, însă ne-a spus că acest proiect a fost o experiența diferită, fiind un proiect pe o perioadă mai lungă. „Aici am reușit să leg prietenii cu restul adolescenților participanți și să mă dezvolt, beneficiind de îndrumarea atentă a coordonatorilor. La începutul liceului aveam o fire destul de deschisă, însă nu atât cât mi-aș fi dorit. Formând mai multe legături și intrând într-un mediu prietenos și primitor am putut să mă dezvolt și să înțeleg mai bine lucrurile. Să mă cunosc mai bine, să înțeleg ce se întâmplă în jurul meu, să învăț cum să gestionez diferite situații, cum să comunic mai ușor și cum să vorbesc în public. Timpul petrecut în Școala de Vară organizată în perioada vacanțelor face parte din amintirile mele preferate.”

A fost o bucurie să aflăm că sprijinul material, chiar dacă este una dintre componentele principale ale programului și are rolul de a-i susține pe elevi la liceu, pentru Alexandru nu a avut un impact atât de mare precum toate activitățile la care a participat și interacțiunile pe care le-a avut. Toate lucrurile pe care le-a învățat și mediul prietenos în care s-a regăsit de-a lungul anilor au contat pentru el mult mai mult. Iar în final, cel mai important a fost sprijinul primit în pregătirea pentru examenul de Bacalaureat: „La un moment dat aveam probleme cu anumite materii, iar meditațiile oferite în cadrul proiectului m-au ajutat să înțeleg mai bine materia și să depășesc aceste probleme. Am reușit să am note mai bune la clasă și chiar să iau nota 9.15 la proba de biologie de la bacalaureat. Acest lucru m-a ajutat să obțin o medie care mi-a oferit șansa de a fi acceptat ca student al Universității Politehnice București, în cadrul Facultății de Inginerie a Sistemelor Biotehnice.”

Alexandru continuă să fie un sprijin important pentru bursierii din program

Chiar dacă a absolvit liceul, iar acum este student, acest lucru nu-l împiedică pe Alexandru să fie în continuare alături de bursierii Vreau în clasa a 9-a. El însuși a fost un bursier activ și implicat în toate activitățile proiectului, iar acum este un alumnus valoros prin multitudinea de cunoștințe pe care le dă mai departe bursierilor din proiect, cu vârste mai mici.

El crede că fiecare licean ar trebui să aibă parte de un astfel de mediu de dezvoltare. De aceea, după absolvirea programului a devenit voluntar în activitățile organizate de Fundație. Participă mereu la ateliere și împărtășește atât din experiența lui în program, cât și din viața lui de student. Vorbește despre oportunitățile oferite de universități și de mediul academic, fiind o sursă de inspirație pentru elevii care sunt acum bursieri.

Investiția în educația lui Alexandru A MERITAT din plin, pentru că a primit astfel șansa de a-și construi un viitor diferit. Mii de alți elevi de liceu din rural au vise mărețe și puține posibilități pentru a și le îndeplini. Tu îi poți susține pe acești copii să crească și să se dezvolte într-un mediu la fel de prietenos, să se descopere pe ei și să-și împlinească visele.

Oferă-le și altor copii șansa educației printr-un simplu SMS de 2 euro la 8845 cu textul LICEU.

Alex în timpul unui laborator – octombrie 2020

Doneaza