Silviu și Roche România: Suntem parteneri în a face bine pentru cei care au nevoie de noi

O parte importantă din munca noastră este posibilă cu sprijinul și parteneriatul companiilor de la nivel național. Și mai de impact sunt parteneriatele de lungă durată. Pentru că doar cu timpul se construiește încrederea și se văd rezultatele. Iar atunci când vorbim de educația copiilor, rezultatele se pot vedea doar în timp. Compania Roche România a înțeles asta și ne sunt parteneri de cinci ani pentru proiectul „Vreau în clasa a – 9 – a”. Iar de aproape doi ani de zile, Silviu Humă, Internal and Digital Communications Officer,  este persoana de legătură dintre World Vision România și Roche România.

Silviu a avut parte de o copilărie normală într-un oraș de provincie, iar legătura cu satul erau vacanțele de vară pe care le petrecea la bunici. Satul are un farmec aparte pentru el, dar realist vorbind nu crede că, în prezent, este benefic pentru un copil  să trăiască într-o zonă rurală. Mai ales când vine vorba de egalitatea de șanse.

„Vederea mea de ansamblu asupra școlii de la sat e că, în continuare, duce lipsă de oameni. Iar prin oameni mă gândesc atât la profesori, cât și la elevi. Comunitățile rurale sunt tot mai puține și mai îmbătrânite, iar asta se răsfrânge asupra copiilor rămași, care pierd la capitolul competitivitate și socializare, dar și la calitatea actului în sine de a învăța.”   

Silviu a putut să vadă concret cum numărul de locuitori din satul bunicilor lui a scăzut cu aproape 40% în mai puțin de 10 ani. Asta l-a îndemnat să facă ceva, pentru că el crede că dacă mai mulți oameni se alătură unei cauze, se poate produce o schimbare în bine.

„Pentru mine e clar că ruralul are nevoie de o mână de ajutor, iar învățământul de acolo este printre primele lucruri pe care le-aș menționa. Cred în șansele tuturor la o educație corectă și la acces cât se poate de ușor la învățământ, iar multe dintre satele din România nu se pot lăuda cu lucrurile acestea.”

Atitudinea și părerea lui Silviu cu siguranță ating cele mai importante cauze pentru care lucrăm noi. El se ocupă de organizarea unor acțiuni diverse de responsabilitate socială pentru angajații Roche România, cu scopul de a strânge donații și a aloca un buget pentru proiectul „Vreau în clasa a – 9 – a”. Proiectul oferă burse și sprijin copiilor de la sat să continue liceul la oraș.

„World Vision ne e un partener. Partener în a face bine pentru cei care au nevoie de noi, pentru că am realizat că obiectivele noastre se întrepătrund și putem lucra împreună în proiecte care aduc schimbare și au un impact real.

Silviu este omul care face mai mult decât i se cere în fișa postului:  a înțeles nevoia de digitalizare în școlile de la sat și a acționat. A căutat printre colegii lui laptopuri pentru liceele din programul „Vreau în clasa a – 9 – a” și atât colegii, cât și compania au donat aparatura IT pentru câteva din liceele înscrise în program.

„Orice gest, acțiune, diseminare a campaniilor și mesajelor de încurajare în a ajuta sunt binevenite și pot să fie picătura care schimbă măcar 1% din ceea ce trăiește un copil în mediul rural. Pentru că valoarea țării noastre nu stă doar în mediul urban, iar trecutul ne-a arătat cât de multe vârfuri se nasc și pornesc în viață din rural.”  

Silviu înțelege cât este de importantă educația pentru dezvoltarea abilităților de viață, pentru un viitor bun și nu în ultimul rând, pentru dezvoltarea țării.

„Școala m-a disciplinat, m-a învățat să fiu curios, m-a învățat ce înseamnă competiția și solidaritatea și mi-a scos la suprafață aptitudinile cele mai puternice. Totuși, la finalul celor 12 ani de școală am rămas cu valori, mai mult decât cu informații. Iar valorile nu le-aș fi găsit niciodată în manuale sau în eprubetele din laboratorul de chimie, ci în oameni.”

Este nevoie de cât mai mulți oameni ca Silviu, oameni care cred în schimbare și în potențialul copiilor din zonele rurale.

Eroii trăiesc printre noi, ne înconjoară, deși nu-i cunoaștem. Ei nu își asumă merite și nu așteaptă recunoaștere. Silviu este un #ErouNestiut. Ajută-ne să-i facem cunoscută povestea! Distribuie această poveste!

World Vision. De 30 de ani în România. Continuăm să învățam.