Proiectul „Școala din valiză” aduce elevii din mediul rural la ore online in perioada inchiderii scolilor

Proiectul „Școala din valizăaduce elevii din mediul rural la ore online pe perioada carantinei

  • Peste 6.000 de elevi și profesori din România beneficiază de proiectul de educaţie digitală „Școala din valiză”, implementat de Fundația World Vision România şi finanţat de Fundaţia Vodafone România
  • „Școala din valiză” constă într-o platformă online accesibilă profesorilor și elevilor de pe orice dispozitiv conectat la internet, dar și în valize tehnologice mobile, de utilizat în școlile lipsite de resurse
  • În perioada în care şcolile vor fi închise, profesorii își vor susține orele online, live, pe această platformă, la toate materiile
  • „Școala din valiză”, clasă de curs și bibliotecă virtuală, oferă peste 1.400 de resurse educaționale

Elevii de la zece școli din mediul rural din România își vor continua activitatea școlară pe durata suspendării orelor în învățământul preuniversitar în urma epidemiei de coronavirus, mulțumită proiectului „Școala din valiză”, implementat de Fundația World Vision România şi finanțat de Fundația Vodafone România.

 Proiectul „Școala din valiză” cuprinde, în acest moment, şcoli din mediul rural din județele Vaslui, Ilfov, Ialomița, Cluj, Brașov și Vâlcea. Proiectul constă în două componente principale: o platformă de e-learning, cu acces deschis tuturor profesorilor, elevilor și părinților interesați și o valiză mobilă dotată cu echipamente de tehnologie, concepută pentru a veni în ajutorul școlilor din zone defavorizate.

Având în vedere decizia de închidere a şcolilor în perioada 11 martie –16 aprilie din cauza cazurilor de coronavirus, toate cele zece şcoli în care proiectul de educaţie digitală funcţionează au decis susţinerea de ore de curs online.

„Digitalizarea educaţiei este una dintre prioritățile majore ale Fundației World Vision România.”, declară Mihaela Nabăr, director executiv al WVR. „Pentru copiii care merg la cele zece școli incluse în proiect, decizia suspendării cursurilor pentru a limita răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 nu înseamnă și întreruperea activității școlare, căci ei au la dispoziție atât infrastructura, cât și resursele educaționale pentru a-și continua orele în mediul online. «Școala din valiză» oferă o experiență de învățare ce utilizează noile tehnologii pentru a face lecțiile mai atractive și mai ușoare, mai aproape de așteptările și de modul în care învață actuala generație de copii.”,a completat Mihaela Nabăr.

Nu în ultimul rând, proiectul abordează una dintre marile probleme ale învățământului rural din România, respectiv deficitul de competențe digitale din rândul profesorilor care predau la școlile din zona ruală. Unul dintre pilonii principali ai proiectului este  formarea de competențe digitale pentru profesori, prin cursuri, webinarii și sprijin în crearea de lecții, precum și suport tehnic.

Platforma www.scoaladinvaliza.ro funcționează ca sală de curs și bibliotecă virtuală, oferind resurse educaționale precum lecții, prezentări, manuale, exerciții interactive și alte materiale educaționale. Cu ajutorul acestei tehnologii, profesorii le vor preda copiilor, pe perioada în care cursurile vor fi întrerupte, lecții interactive la toate materiile esențiale, în conformitate cu programa, pentru ca elevii să nu piardă aproape cinci săptămâni de cursuri.

Platforma este accesibilă elevilor și profesorilor de pe orice tip de echipament cu acces la internet (computer, tabletă sau telefon inteligent) și are în luna martie peste 1.600 de lecții și modele de activități încărcate pe site.

Valizele tehnologice folosite în cadrul proiectului „Școala din valiză” conțin câte un laptop pentru profesor, 25 de tablete pentru elevi, un video-proiector, un sistem audio, o soluție încorporată de încărcare a echipamentelor, un router wi-fi și un modem 4G. Aceste kituri au fost dezvoltate ca soluție la deficitul de resurse educaționale cu care se confruntă școlile din medii defavorizate.

De la lansare, proiectul s-a extins considerabil, ajungând de la 3.700 la 8.000 de beneficiari. Dintre aceștia, 5.770 sunt elevi (față de 2.400 în 2018) și 320 de profesori (față de 200 în 2019). De asemenea, în 2019 au fost create de către profesorii utilizatori 650 de lecții digitale, comparativ cu 370 în 2018.

Aceste rezultate probează că folosirea tehnologiei la clasă transformă experiența de învățare a elevilor, copiii merg cu drag la ore, sunt mult mai atenți și rețin informațiile mai repede. „Îmi place foarte mult că folosim valiza la ore, mai ales că vreau să mă duc pe partea asta mai departe în carieră, în IT, să învăț mai multe. Momentan învăț puțină programare”, a povestit Andrei, elev în clasa a VII-a la Școala Gimnazială Nr.1 din Afumați. „Din reacțiile lor am văzut că sunt încântați. Este evident că este un obiect pe care ei îl folosesc, mai mult decât cartea uneori, în ziua de astăzi. Și atunci, de ce să nu-l folosească și în procesul de învățare?”, a declarat Mădălina Sebe, profesor la aceeași școală.

Școlile incluse în proiectul „Școala din valiză”

Școala Gimnazială Nr. 1 din Parpanița (jud. Vaslui)

Școala Gimnazială Nr. 1 din Afumați (jud. Ilfov)

Şcoala Gimnazială „Nicolae Ciubotaru” din Vulturești (jud. Vaslui)

Școala Gimnazială din Gura Văii (județul Vâlcea)

Școala Gimnazială din Sinești (jud. Ialomița)

Școala Gimnazială „Mihai David” din Negrești (jud. Vaslui)

Școala Gimnazială „Liviu Dan” din Mociu (jud. Cluj)

Școala Gimnazială din Coșereni (jud. Ialomița)

Școala Gimnazială din Prejmer (jud. Brașov)

Liceul Teoretic „Gelu Voievod” din Gilău (jud. Cluj)

www.worldvision.rohttp://www.facebook.com/WorldVisionRomania, http://blog.worldvision.ro/