Dăruiește educație

Donează pentru ce contează: educația copiilor vulnerabili!

Cronologia unui an de la prima zi de școală online: Elevii fără acces la educație au pierdut 24 de săptămâni de școală.

Riscurile să asistăm la creșteri record ale ratei de abandon școlar sunt foarte mari.

11 martie – un an de la prima zi în care școlile din România s-au închis din cauza pandemiei.
Elevii de la sat se confruntă cu provocări uriașe.

Efectele pandemiei, resimțite inclusiv de familiile copiilor: 60% dintre părinți nu au lucrat, iar 50% dintre familii nu au avut alimente și produse de bază.

91% dintre toți copiii au fost afectați din punct de vedere psihologic; mai mult de o cincime dintre copiii de la sat spun că nu sunt niciodată sau sunt doar uneori fericiți.

40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscriși la școlile din mediul rural, nu au făcut școală online, din diverse motive.

Din cauza problemelor financiare familiile lor nu le-au putut asigura un smartphone sau un calculator cu care să lucreze;

Nu au avut conexiune la internet, profesorii nu au fost pregătiți să predea și să-și examineze elevii online;

Elevii care nu au avut acces la internet au pierdut 24 de săptămâni de școală. Jumătate din elevii care au participat la examenul de Evaluare Națională au obținut note sub 5 la matematică.

Cel mult 70% dintre elevii de clasa a VIII-a, din cele mai vulnerabile comunități, au participat la Evaluarea Națională. Este important să-i ajutăm să continue să învețe, iar programele dedicate lor sunt esențiale.

Riscul ca rata de părăsire timpurie a școlii să crească este unul foarte mare, în condițiile în care în România abandonul școlar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa.

Este responsabilitatea noastră, a tuturor, să continuăm să intervenim cu măsuri reale pentru ca acești copii să depășească pierderile de învățare acumulate în perioada în care orele s-au desfășurat online.

 

Peste 50% dintre copiii din programele noastre de educație remedială și-au îmbunătățit rezultatele școlare.

 

Ca răspuns de urgență la această criză, am realocat fonduri pentru peste 24.000 de copii pentru nevoi de bază, burse și programe pentru recuperarea materiei pierdute.

Iar peste 5.000 de copiii au primit tablete pentru a învăța online.

Suntem prezenți la deschiderile școlilor din comunitățile noastre cu pachete de igienă pentru elevi și profesori.

Facem advocacy și lobby pentru redeschiderea școlilor acolo unde situația pandemică o permite.

După decizia de redeschidere a școlilor, peste 80% dintre profesori încă spun că au nevoie de formare în domeniul educației digitale, doi din trei profesori afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educație remedială, iar aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural care au răspuns unui sondaj al Fundației World Vision România consideră că elevii lor au pierdut din materie în pandemie.

Elevii din mediul rural se confruntă cu provocări uriașe. Cei fără posibilități materiale, fără acces la internet și echipamente, fără programe de educație remedială, fără profesori calificați în metodologia predării digitale au pierdut până la acest moment 24 de săptămâni de școală.

Pe lângă ghete, nu am uitat, totuși, chiar în pandemie, de cadourile mult așteptate de Crăciun, iar copiii au primit, cu ajutorul oamenilor buni care au donat, jucării, haine, alimente, cărți și tot ceea ce i-au scris Moșului.

 

La începutul anului 2021, în continuare 237.000 de elevi nu aveau acces la internet și 287.000 de elevi nu aveau echipamente pentru școala online.

 

La un an de la prima zi în care școlile din România s-au închis și educația s-a transferat în online, aproape un milion de copii înscriși în învățământul preuniversitar din mediul rural se află, în continuare, în situații critice.

Acesta este tabloul general al învățământului din România: cu decalaje în creștere între învățământul de la oraș și cel din mediul rural, între cei care au și cei care nu au acces la resurse.

La un an de la prima zi în care școlile din România s-au închis și educația s-a transferat în online, aproape un milion de copii înscriși în învățământul preuniversitar din mediul rural se află în fața unui moment critic.

Din păcate, drepturile copiilor din mediul rural în ceea ce privește educația, participarea, confortul psihologic în familie și la școală sunt de multe ori ignorate chiar de cei care ar trebui să vegheze la aplicarea lor: părinții, educatorii, decidenții – adulții care ar trebui să facă România o țară mai bună pentru copii.

Pandemia a acutizat problemele copiilor, cu consecințe pe termen lung asupra evoluției lor. Respectarea drepturilor copilului, începând cu cel la educație, reprezintă un imperativ pentru o democrație care se gândește azi la ziua de mâine. Prin programele noastre facem eforturi împreună cu copiii, părinții și educatorii pentru ca niciun copil de la sat să nu se mai simtă singur, umilit, marginalizat, fără șanse și fără viitor.

Avem nevoie de politici publice coerente, puse în practică, care să se concentreze pe bunăstarea copilului, iar noi suntem oricând disponibili să ajutăm cu expertiza noastră la realizarea acestora.

Aceste concluzii sunt enunțate, din păcate, în urma cercetărilor pe care le facem constant în comunitățile în care intervenim. Puteți „citi” realitatea în raportul de „Bunăstare a copiilor din mediul rural în 2020”, pe care l-am realizat în perioada iulie – august.

Raportul integral poate fi citit aici.
Iar infografia cu concluziile, pe scurt, aici.

Planul nostru este să sprijinim în continuarea elevii și familiile acestora prin intervenție și strângere de fonduri.
Cu ajutorul vostru, deja am reușit să donăm dispozitive pentru învățământul digital: peste 5000 de tablete şi laptopuri, pentru ca elevii din mediul rural să-şi poată continua educaţia. Am continuat orele de educație remedială online în toate programele noastre, am transformat mesele calde pe care le primeau la școală în tichete pentru alimente.
Nevoile sunt multe, doar cu ajutorul tău putem continua să le oferim speranța și șansa unui viitor mai bun!

În aceste timpuri dificile la nivel global, noi vă spunem tuturor: AJUTĂM ÎN CONTINUARE MII DE COPII SĂ AIBĂ SPERANȚA UNUI VIITOR MAI BUN. Dăruim educație pentru că educația este transformatoare, este cea care declanșează evoluția unui popor.

Se spune că binele se face în liniște.  Dar atunci când se și află, Binele devine mai mult.

Iar de 30 de ani, tu și alți #EroiNeStiuti ai World Vision România, fac BINE fără să caute recunoaștere. Fie că vorbim de profesori, psihologi, asistenți sociali, donatori individuali și corporate, voluntari sau angajați, cu toții au sădit SPERANȚA în viețile  a peste  560.000 de copii și adulți din 500 de comunități rurale, situate în 18 județe, beneficiarii direcți ai programelor noastre.

Implicarea voastră, eroi neștiuți, a avut un impact major în educație, protecție socială, sănătate, antreprenoriat social și dezvoltare rurală, intervenții în situații de urgență.

Munca noastră este acum mai importantă ca niciodată. Cu siguranţă această perioadă a pus sistemul de educaţie din România în lumina reflectoarelor, iar toate lipsurile s-au văzut clar, așa cum arată și raportul de „Bunăstare a copiilor din mediul rural în 2020”.

Însă toţi copiii merită să aibă acces la educaţie şi doar împreună cu voi, donatorii noştri, putem face şcoala de la satele din România un loc unde copiii să poată să continue să înveţe.

De aceea, am făcut un apel pentru educație de calitate și am lansat Fondul de Urgență pentru sprijinirea imediată a copiilor și şcolilor din mediul rural, în funcție de nevoile pe care le au, cauzate de pandemie.

De 30 de ani, alături de copii și familiile vulnerabile

Un share înseamnă ajutor: oferă-l! 

Spune-le prietenilor tăi!










Trimite

Partenerii noştri, care ne ajută să susţinem viitorul

Alătură-te binelui

Vrem să auzim poveștile tale! Numește-ți eroul într-o postare pe rețelele de socializare folosind #EroiNestiuti

Donează