CSR

Cunoaște-i pe partenerii noștri de bine!

Educația în medii vulnerabile are nevoie de susținere continuă. Misiunea Fundației World Vision România este aceea de a facilita accesul tuturor copiilor la educație de calitate, în siguranță.

 

Partenerii noștri corporate știu cât de importantă este susținerea copiilor din comunități vulnerabile, de aceea ne sunt mereu alături în programele noastre și vin cu inițiative care contribuie permanent la dezvoltarea copiilor. Iată mai jos campaniile și proiectele CSR derulate alături de partenerii noștri. 

Delia-Viva-700x1051

Viva Credit

Începând din 2022, Viva Credit s-a alăturat programului Vreau în clasa a 9-a al World Vision România și susține 25 de elevi din Buzău să meargă la liceu. O componentă de bază în această colaborare este educația financiară, o disciplină de care avem nevoie în școlile românești pentru a-i pregăti pe elevi să trăiască în economia reală. Astfel, pe lângă donația lunară și sesiunile de dezvoltare personală și mentorat, copiii învață valoarea banilor, care este diferența dintre cheltuieli și investiții, cum să își facă un cont în bancă sau cum să își țină economiile în siguranță.

Prutul

În anul școlar 2022-2023, 200 de tineri din județul Galați au fost susținuți de către compania Prutul S.A., prin proiectul „Bursele Prutul”, parte din programul Vreau în clasa a 9-a. 100 de elevi de clasa a VIII-a sunt astfel mai bine pregătiți pentru examenele naționale și pentru a intra la liceul dorit, iar ceilalți 100 își pun toate speranțele în a obține note mari la bacalaureat. În acest scop, “Bursele Prutul” sprijină accesul elevilor la meditații și la activitățile de mentorat, dezvoltare personală și orientare în carieră.

Prutul_logo_png

Lidl

Lidl organizează pe parcursul anului diferite campanii de urne la casele de marcat ale magazinelor din toată țara. De fiecare dată fondurile strânse de la clienți au fost dublate de către Lidl și direcționate pentru susținerea programului Pâine și Mâine, ajutând peste 1200 de copii să își continue educația cu o masă caldă și ajutor la teme în fiecare zi. 

Steelcase

În fiecare an începând cu 2016 are loc Tabăra de dezvoltare personală Ignite, organizată cu ajutorul partenerilor de la Steelcase. Tabăra se desfășoară în Cluj timp de o săptămână, iar participanții, elevi susținuți prin programul Vreau în clasa a 9-a, participă la ateliere non-formale prin care învață abilități de viață. De la debut și până în prezent au avut loc 9 ediții, în care au fost implicați 54 de facilitatori, angajați Steelcase.   

 

Omniasig

Parteneriatul continuă și în 2021 prin susținerea de către OMNIASIG a unui număr total de 105 elevi din județul Buzău, pe componentele următoare: școala de vară pentru 25 de elevi, donație de ghiozdane echipate pentru un număr de 55 de elevi, susținerea unui număr de 25 de elevi cu burse lunare (an școlar 2021-2022), implicarea angajaților în mentorate cu elevii, precum și o acțiune de amenajare a spațiului exterior unei școli dintr-o comunitate din care provin o parte din elevii susținuti cu burse de către OMNIASIG.

Decathlon

Decathlon a îmbinat pasiunea pentru sport și dorința de a face bine prin campania „Sport pentru Toți. Toți pentru Educatie”. La final de 2020, partenerii de la Decathlon au organizat sesiuni live de sport, prin care au încurajat românii la mișcare. A fost un proiect de conștientizare prin care Decathlon a donat tablete, kituri de igienă și materiale educaționale, pentru ca elevii din programul Vreau în clasa a 9-a să poată continua să învețe.  

Cummins Generator Technologies 

Cu ajutorul partenerilor de la CGT România, implementăm în județul Dolj două proiecte de tip afterschool pentru elevii de gimnaziu de la școlile Rojiște și Palilula din comuna Coțofenii, menite să prevină abandonul școlar. Elevii primesc sprijin specializat în efectuarea temelor după ore, lucru care îi ajută să înțeleagă mai bine materia predată și să nu acumuleze lacune în parcursul educațional.  

 

Adobe

Compania Adobe oferă sprijin bursierilor din programul Vreau în clasa a 9-a, prin ore de mentorat și cursuri de educație digitală și antreprenorială susținute de către angajații companiei. În urma acestor activități, atât angajații cât și compania pot alege să doneze sume de bani către proiect. Aceste sume vor fi folosite pentru achiziționarea de laptopuri pentru elevii din program care participă la activități, în vederea susținerii lor în procesul de dezvoltare. 

 

Cegeka

În 2019, partenerii de la Cegeka au susținut programul Pâine și Mâine prin organizarea unui bake sale intern. Fondurile colectate de angajați au fost dublate de către companie și donate ulterior pentru desfășurarea programului Pâine și Mâine. În 2020, pe timpul pandemiei, angajații Cegeka au donat elevilor susținuți prin programele World Vision dispozitive digitale și imprimante. 

În plus, Cegeka susține și anul acesta 10 copii din satele din județul Iași să-și continue studiile la liceu, prin programul Vreau în clasa a 9-a.

Lecom & Faber Castell

Partenerii de la Lecom Birotica susțin educația copiilor vulnerabili prin campania „Un creion în mână, o șansă mai bună. În cadrul campaniei, la fiecare pachet de creioane colorate Faber Castell vândut, Lecom donează 1 leu pentru susținerea celor 1250 de elevi din programul Pâine și Mâine. 

 

Systematic

Implicarea angajaților în activitățile de fundraising este una dintre modalitățile prin care partenerii noștri aleg să ne susțină programele educaționale. Angajații companiei Systematic au organizat o licitație internă, în vederea strângerii de fonduri pentru susținerea bursierilor din programul Vreau în clasa a 9-a. Suma minimă licitată pentru fiecare lucrare scoasă la vânzare a fost de 50 euro. 

 

Kiss FM

Talentul este un dar prea puțin exploatat în rândul tinerilor din România. Conform studiilor World Vision, aproape 1 din 4 adolescenţi nu și-a descoperit nicio pasiune în timpul liceului. Cu toate acestea, unii dintre ei au o voce superbă, alții pictează, mulți dansează în ansambluri locale, iar alții visează să devină olimpici la diverse sporturi. Cu ajutorul partenerilor de la KISS FM, ajutăm elevii talentați să-și cultive pasiunile. Prin Campania Bursa de Merit mai Mult acești copii beneficiază de sprijin financiar, activități de dezvoltare personală, mentorat vocational și sprijin direct pentru realizarea visului.

NEPI ROCKCASTLE

Compania ne susține pe parcursul anului cu diverse donații pentru nevoile copiilor, iar în luna septembrie 2021 am desfășurat în parteneriat cu 10 mall-uri NEPI din țară campania „Empty Classroom”, prin care au fost colectate și donate rechizite pentru copii și cărți pentru dotarea bibliotecilor școlare de la sate, din peste 8 județe.

 

Ariel & Auchan

Am derulat o campanie în august-septembrie 2021, prin care un procent din valoarea fiecărui produs Ariel achiziționat din magazinele Auchan a mers către programul Pâine și Mâine, cu scopul achiziționării de hăinuțe noi pentru cei peste 200 de elevi beneficiari ai programului din județul Vaslui.

Dove

Prin proiectul „Ne încredem în educație” în parteneriat cu Dove, peste 10.000 de elevi de gimnaziu din 87 de școli vor participa la sesiuni de educație non-formală pe teme de încredere în sine, parte din campania Dove „Ai încredere în tine”, susținute de peste 280 de profesori și 3 elevi din Consiliul Consultativ al Copiilor WVR, instruiți de către Dove.

CARREFOUR

Am derulat o campanie prin aplicația Carrefour Do Good, prin care Carrefour a donat 5000 de mese în programul Pâine și Mâine, precum și cutii cu alimente pentru elevii din programele World Vision și familiile lor.

 

WhatsApp Image 2021-10-07 at 18.42.08

Roche Bobois

Roche Bobois a realizat o licitație cu 5 perne unicat, realizate de designeri români, cu ocazia aniversării a 50 de ani de la lansarea canapelei Mah Jong. Sumele strânse în urma licitației au mers în susținerea copiilor din programul Pâine și Mâine.

Pfizer

Compania Pfizer a oferit pentru proiectul Pâine și Mâine suma care a contribuit la deschiderea programului în județul Ialomița, pentru un număr de 50 de elevi.

ACS INDUSTRIES EUROPE

Ne sunt alături din 2020, an în care au ales sa susțină programul Pâine și Mâine, și pe cei 20 de copii din Cășeiu, județul Cluj. Din 2021 susțin și proiectul Vreau în clasa a 9-a prin sponsorizarea unor elevi la școlile profesionale din Turda și Câmpia Turzii.

 

Cognizant Softvision

Ne sunt parteneri din 2021 și ne-au sprijinit cu donația a 400 de calculatoare (unitate centrală, monitor, mouse, căști), repartizate astfel: 231 au plecat spre copii din județul Cluj, iar 169 au fost donate copiilor din 3 localități din județul Vaslui. De asemenea, 63 camere video au ajuns la 37 de copii din județul Cluj și la 26 din județul Vaslui.

Wizrom

Cu sprijinul companiei Wizrom Software, în 2021, 100 de elevi din programul Pâine și Mâine, județul Dolj au primit tablete, iar o școală din județul Vaslui a fost dotată cu table inteligente.

 

UNICREDIT

Unicredit s-a alăturat programului Vreau în clasa a 9 a în plină pandemie, în ianuarie 2021, acoperind una din cele mai stringente nevoi ale elevilor în această perioadă: nevoia de digitalizare și acces la platforme de învățare.

Astfel 20 de elevi din 5 județe ale țării – Cluj, Dolj, Vâlcea, Vaslui și Iași-  beneficiază de o bursă școlară lunară ce se concretizează în sprijin financiar, sesiuni lunare de educație non formală, mentorat, meditații, acces la platforme de învățare și consiliere individuală.

 

PENNY

Din 2017, prin programul Vreau în clasa a 9 a, Penny România sprijină dezvoltarea elevilor din mediul rural care studiază în licee tehnologice și oferă contextul necesar ca aceștia să își pună bazele unei cariere în domeniul pe care îl studiază.

Cum fac asta? Prin oferirea accesului în magazine pentru stagii de practică de specialitate cu asigurarea costurilor de transport și masă, precum și o bursă lunară care pentru elevii sprijiniți înseamnă activități lunare de educație non formală, tabere de vară, consiliere individuală, monitorizarea situației școlare, sesiuni de orientare vocațională.

ALKA

Cu sprijinul ALKA 50 de fete din județul Ialomița sunt beneficiare ale proiectului „Tinerele din mediul rural agenți ai schimbării” din cadrul programului Vreau în clasa a 9-a.  Fetele au acces la consiliere psihologică oferită de specialiști în domeniu  și activități lunare de educație non formală ce au ca scop informarea și educarea tinerelor în vederea combaterii violenței asupra lor.

Pepco

Peste 742 de copii și tineri ​ au fost susținuți de  PEPCO România​ din 2018 până în prezent prin programele Pâine și Mâine și  Vreau în clasa a 9-a.

După ce în anul școlar 2021-2022 a dublat numărul de elevi susținuți prin programul Vreau în clasa a 9-a, în acest an școlar Pepco a ajuns la 120 de elevi din mediul rural sponsorizați, din care 20 vor putea face stagiile de practică în magazinele Pepco.

Mai mult de atât în acest an școlar,  Pepco asigură și activități de tip școală de  vară pentru un număr de 400 de elevi de școală primară și gimnazială, concentrându-se pe sprijinirea copiilor, cât și pe implicarea lor  în activități care vizează îmbunătățirea calității timpului liber.

Fundația Vodafone România, World Vision România și Technology_VOIS România

au dotat cu calculatoare, imprimante, programe software și echipamente de rețelistică 15 școli din mediul rural, de care beneficiază 1.734 de elevi și 490 de profesori. Investiția se ridică la peste 80.000 de euro și face parte din programul  „Brighter Futures – A chance for a better tomorrow” derulat în perioada septembrie 2020 – iunie 2021 în 15 școli gimnaziale din județele Dolj (Unirea, Sadova, Castranova, Rojistea), Iași (Vlădeni, Chicerea, Alexeni, Ţibana, Butea), Vaslui (Dumești, Poienești, Grivița, Ivănești, Ursoaia) și Vâlcea (Ionești, Nicolae Bălcescu, Stoilești).

Obiectivul proiectului a fost digitalizarea unităților de învățământ din comunități rurale defavorizate prin dotarea lor cu echipamente IT și resurse educaționale, dar și furnizarea de educație non-formală sub formă de sesiuni de orientare în carieră și dezvoltare de abilități, susținute de 60 de voluntari Technology_VOIS pe teme precum tehnologia informației, managementul timpului, managementul conflictului, educație financiară și importanța educației. La cele 30 de sesiuni au participat peste 300 de elevi și profesori.

În cadrul aceluiași proiect, școlile au beneficiat și de donații de cărți (manuale și beletristică), dar și de truse medicale și truse de igienă conținând măști, dezinfectante și mănuși de unică folosință.

Proiectul a fost implementat de World Vision România și Technology_VOIS România, managementul proiectului fiind asigurat de Technology_VOIS cu sprijinul Fundației Vodafone România.

Pepsico

Și în anul școlar 2022-2023, 90 de elevi din mediul rural se bucură de sprijin în vederea continuării studiilor, ajutor concretizat printr-o masa caldă zilnică, o donație lunară și acces la activități de educație non -formală, consiliere și orientare vocațională, mentorat și meditații. În plus, părinții lor vor beneficia de sesiuni de informare cu scopul de a-și încuraja copiii să finalizeze învățământul obligatoriu și nu numai.

Prin eforturi comune, programul își propune să creeze un impact de durată pentru comunități și să le încurajeze să crească și să prospere după pandemie. Toate acestea fac parte din strategia globală PepsiCo, care pune sustenabilitatea în centrul businessului și inspiră schimbări pozitive pentru planetă și oameni.

The Family Butchers

Compania The Family Butchers donează constant elevilor din cadrul programului Vreau în clasa a 9-a produse alimentare din gama proprie, astfel contribuind la acoperirea nevoilor primare ale elevilor de liceu.

 

Reinert

Reinert ajută elevi din mediul rural din județul Dolj să își continue studiile la liceu. După ce prima generație susținută din clasa a 9-a până în clasa 12-a a absolvit cu succes liceul, Reinert a ales să investească în continuare în educație și să ofere sprijin unei noi generații de elevi.

 

Vrei să fii partener corporate și să susții educația în medii vulnerabile?

Te poți alătura unuia dintre proiectele deja existente sau poți veni cu idei noi de proiecte pe care să le implementăm în comunitățile în care suntem prezenți.

Contactează-ne