60% dintre elevii de gimnaziu din mediul rural vor să afle la cursurile de educație financiară ce afacere să își deschidă

  • Jumătate dintre elevi cred că o persoană educată financiar are bani pentru traiul zilnic, dar face și economii 
  • 40% dintre elevi cred că o persoană educată din punct de vedere financiar este una care are propria afacere sau știe să facă bani 
  • 60% își doresc ca în cadrul unui curs de educație financiară să afle ce afacere își pot deschide  
  • 44% vor să învețe de la antreprenori sau manageri cunoscuți cum este condusă o afacere  

20 ianuarie 2022: Aproximativ 60% dintre elevii de gimnaziu din mediul rural ar vrea ca în cadrul unui curs de educație financiară să afle ce afacere să își deschidă, conform unui sondaj realizat de World Vision România și Societe Generale Global Solution Centre*. Sondajul a fost realizat în cadrul programului “Învăț ce-i bine pentru mine! – dezvoltarea de cunoștințe, abilități și valori sănătoase pentru copiii din comunități rurale” susținut de World Vision România și Societe Generale Global Solution Centre.  

De asemenea, 54% dintre elevii de gimnaziu din mediul rural cred că o persoană educată din punct de vedere financiar știe să își folosească banii astfel încât să îi ajungă de la o lună la alta, iar în jur de 49% cred că o persoană educată din punct de vedere financiar este o persoană care își poate plăti facturile la timp, rămâne cu bani pentru traiul zilnic, dar face și economii.  

40% dintre elevi cred că o persoană educată financiar este una care are propria afacere

În jur de 46% dintre elevii de gimnaziu din mediul rural cred că o persoană educată financiar este o persoană care își poate plăti facturile la timp și care rămâne cu bani pentru traiul zilnic.  

Aproximativ 40% cred că o persoană educată financiar este o persoană care are propria afacere/care știe să facă bani, iar 39% cred că este vorba despre o persoană care știe să facă investiții pe mai mulți ani. 

“O mare parte dintre copiii din programele noastre provin din familii defavorizate pentru că părinții nu au adesea un loc de muncă sau au unul slab plătit. Astfel, de cele mai multe ori, banii pe care părinții și copiii îi au de gestionat sunt foarte, foarte puțini. Uneori, dar mai rar este adevărat, chiar și în aceste cazuri în care banii sunt puțini, pot fi făcute îmbunătățiri privind cheltuirea lor. Faptul că elevii speră ca un curs de educație financiară să îi învețe cum să aibă o viață echilibrată sau cum să își creeze propria afacere ne arată cât de mare este importanța unui astfel de program pentru copii”, afirmă Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România. 

Elevii din mediul rural vor să învețe la cursurile de educație financiară cum să devină antreprenori 

Aproximativ 60% dintre elevi își doresc ca în cadrul unui curs de educație financiară să afle ce afacere ar putea să își deschidă, 59% vor să afle cum să aibă grijă de banii pe care îi primesc de la părinți ori rude, iar 50%  ar vrea să afle cum să creeze un plan de afaceri.  

De asemenea, în jur de 44% ar vrea ca managerii ori antreprenorii cunoscuți să le explice cum funcționează o afacere, iar 20% ar vrea să învețe cum să-și ajute părinții să aibă mai ușor și mai bine grijă de bani.  

“Educația este unul dintre factorii esențiali pe care se construiește o societate sănătoasă și prosperă, iar accesul la același nivel de educație pentru toți copiii este cheia pentru asigurarea unui viitor mai bun pentru orice țară. Este unul dintre motivele pentru care compania noastră susține acele programe care ajută copiii din medii defavorizate să își dezvolte abilitățile și să își formeze obiceiuri sănătoase care îi vor ajuta în activitatea zilnică. Printre acestea se numără cunoștințe financiare de bază, obiceiuri legate de alimentație și un stil de viață sănătos sau cunoașterea lucrurilor la care sunt talentați și folosirea lor pentru alegerea unei viitoare profesii potrivite. Obiceiurile bune ajută la formarea unor adulți care vor avea succes, iar noi avem responsabilitatea de a contribui la oferirea unui viitor mai bun pentru copii”, afirmă Philippe Gabulon, CEO al Societe Generale Global Solution Centre în România. 

62% dintre elevi cred că educația financiară îi poate învăța să aibă grijă de bani când vor fi adulți 

În jur de 62% dintre elevi cred că un curs de educație financiară îi poate ajuta să învețe să aibă grijă de bani pentru a avea un trai echilibrat când vor fi adulți, iar 50% cred că un astfel de curs îi învață să câștige banii cinstit, fără să-i cheltuiască pe lucruri de care nu au nevoie.   

De asemenea, 49,6% cred că un astfel de curs îi poate ajuta să găsească idei de afaceri pentru acum sau pentru când vor fi adulți, iar 48,7% speră că educația financiară le va fi de folos pentru a avea grijă mai bine de banii de buzunar.  

În jur de 16%  cred că pot folosi informațiile pentru a le da părinților idei despre cum pot folosi mai bine banii chiar dacă uneori sunt puțini, iar 14% cred că un astfel de curs îi poate ajuta să găsească idei pentru părinți despre cum să facă rost de mai mulți bani în mod cinstit.  

Aproximativ 820 de elevi din clasele primare și gimnaziu din județul Ialomița participă la ateliere de educație financiară, sănătate și dezvoltare personală datorită programului “Învăț ce-i bine pentru mine! – dezvoltarea de cunoștințe, abilități și valori sănătoase pentru copiii din comunități rurale”.  

Programul este susținut de World Vision România și Societe Generale Global Solution Centre.  

Elevii sunt din satele Dridu, Maia, Movilița, Roșiori, Drăgoești și Sălcioara. 

*Acest sondaj s-a derulat la finalul 2021-începutul 2022 și au răspuns 243 de elevi de gimnaziu din mediul rural.  

Află câteva sfaturi de educație financiară pentru părinți.