Două surori, două voci, o singură soluție: Educație remedială le-a crescut notele

Dana și Andreea sunt surori și ambele au avut parte de experiențe frumoase la activitățile din proiectul european „Comunități implicate, educație de calitate”.  

Cele două surori vin dintr-o familie cu patru copii. Ele sunt cele mai mici și trec acum în clasa a VIII-a și clasa a IX-a și ambele au un sentiment amestecat cu bucurie și frică. Una pentru că urmează să aibă examenul de capacitate anul acesta, cealaltă pentru că intră într-un colectiv nou de colegi și profesori.  

Școala online a fost obositoare și grea pentru amândouă pentru că locuiesc pe un deal, în afara satului, iar internetul a fost mai mult cu întreruperi. Au participat amândouă la campania „Credem în educație” prin care au câștigat câte o tabletă și nu au fost nevoite să mai împartă cele două telefoane pe care le aveau la patru.  

Orele de educație remedială la care au participat în cadrul proiectului au fost exact ce aveau nevoie ca să recupereze materia pierdută și să înțeleagă mai bine lecțiile. „Orele de după școală m-au ajutat foarte mult. Mi-au crescut notele. Am făcut și la mate și la română. Făceam foarte multe exerciții, ne explica mai pe îndelete și înțelegeam mai ușor și mai bine. Și m-au ajutat cu siguranță să înțeleg materia pentru capacitate.”  ne spune Andreea care a intrat la școala profesională din sat. Ea vrea să meargă la liceu, însă nu este obișnuită cu naveta și cu mersul cu microbuzul, în mod special. Dar speră ca în maxim doi ani să se transfere la un liceu de lângă Iași.  

Pe de cealaltă parte, Dana de abia așteaptă să intre la liceu și îi pare extrem de rău că proiectul s-a terminat chiar când a intrat ea în clasa a VIII-a. „Activitățile de după școală m-au ajutat foarte mult anul trecut și ar fi fost foarte bine dacă aș fi mers și anul acesta la orele de educație remedială.” 

Dar fetele își doresc să continue proiectul pentru că a fost o intervenție integrată pentru ele. La orele de educație remedială primeau și o masă caldă. Pentru orele online, au primit câte o tabletă. Au participat la consiliere psiho-pedagogică care le-a dat încredere să continue școala. Au participat la campanii creative prin care și-au dezvoltat imaginația și au învățat să lucreze în echipă. Au ieșit pentru prima oară din comuna lor când au fost în excursia de o zi de la Hamak din Iași.  

Toate aceste activități le-au deschis orizonturile, le-au dat încredere că educația este șansa lor și le-au încurajat să meargă înainte indiferent de greutăți.  

Asta înseamnă cu adevărat o educație de calitate.

Despre proiectul Comunități implicate, Educație de calitate

Proiectul „Comunități implicate, Educație de calitate” urmărește prevenirea și reducerea abandonului școlar prin abordarea unei scheme integrate de forme de intervenție la nivelul grupului țintă: de la ante-preșcolari până la elevi de liceu, de la părinți până la cadre didactice. Este vorba despre 1.500 de beneficiari (1.045 de elevi, 360 de părinți și 95 de cadre didactice din 8 unități școlare) care participă la activități educative formale, activități de suport socio-psiho-pedagogic, activități extra-curriculare și activități de formare. 

*** 

Proiectul „Comunități implicate, educație de calitate” (Contract POCU/74/6/18/103759) este derulat de Fundația World Vision România, prin Biroul zonal Iași&Vaslui, în perioada 8 mai 2018 – 8 octombrie 2021 în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Iași alături de 8 unități de învățământ asociate din județele Iași (Școala Gimnazială Nr. 1 Domnița, Școala Profesională de Industrie Alimentară Țibana, Școala Gimnazială Glodenii Gândului, Liceul Tehnologic „Petre P. Carp” Țibănești, Școala Gimnazială Mironeasa) și Vaslui (Grădinița cu program prelungit „Norocel” Negrești, Liceul Tehnologic „Nicolae Iorga” Negrești, Școala Gimnazială „Mareșal Constantin Prezan” Dumești).