Ionuț și ecuația educației pe drumul către reușită: un viitor profesor și IT-ist

Ionuț a absolvit liceul în 2019 și se pregătește să devină profesor. A fost dintotdeauna iubitor de matematică, însă adevărata lui pasiune era, de fapt, în actul de predare. Și-a dorit mereu să fie cadru didactic, având exemplul învățătoarei din clasele primare: „Am avut noroc să fiu instruit de către o doamnă învățătoare minunată, care m-a făcut să-mi placă atât de mult ideea de a fi cadru didactic, încât, uneori, când veneam acasă, mama mea era nevoită să-mi fie elevă, pentru a o putea învăța ceea ce eu știam.”

Indiferent de materiile pe care le-a studiat și activitățile pe care le-a avut, Ionuț a rămas dedicat ideii sale de a fi profesor. Îi plăcea atât de mult să știe că-i poate ajuta pe copii să învețe, încât aceasta i-a devenit misiune. Faptul că a avut un exemplu demn de urmat a avut un impact major pentru el, copil fiind. Astfel, tot ce și-a dorit a fost să fie și el la fel de bun ca doamna învățătoare.

Ionuț provine dintr-un sat din apropiere de București și în perioada liceului a făcut naveta zilnic. Mama lui l-a susținut întotdeauna, deși îi era destul de greu să acopere toate cheltuielile cu școala. Naveta, rechizitele și toate cele necesare ajungeau de multe ori să fie mai scumpe decât își putea permite. Acela a fost momentul în care Ionuț a fost selectat ca bursier în programul Vreau în clasa a 9-a. Pentru că visul lui nu merita să moară din cauza unui obstacol nedrept.

La finalul celui de-al doilea an de liceu, Ionuț a început să participe la activitățile programului, iar în scurt timp a avut ocazia să practice profesia pe care și-o dorea atât de mult, cea de profesor. Pe lângă atelierele menite să le formeze elevilor abilități de viață, Fundația World Vision organiza sesiuni de meditații pentru elevii care se pregăteau să susțină examenul de Bacalaureat. Iar Ionuț a fost printre cei care i-au ajutat pe acești elevi să se pregătească.

Tot în clasa a 10-a Ionuț a descoperit și informatica. Dacă până atunci matematica era singura lui pasiune, când a făcut cunoștință cu limbajele de programare nu a rămas indiferent. A îndrăgit imediat informatica și a început să le studieze pe amândouă cu aceeași pasiune. Asta l-a ajutat pe Ionuț să decidă ce își dorește să facă după terminarea liceului, în prezent fiind student în anul II la Facultatea de Automatică și Calculatoare de la Universitatea Politehnică București.

Tânărul spune că activitățile non-formale din cadrul programului l-au ajutat să înțeleagă mai bine nevoile oamenilor din jurul lui și să-și adapteze limbajul pentru a fi înțeles. Cadrul de predare format prin intermediul activităților i-a fost util lui Ionuț să-și exerseze abilitatea de a comunica în același timp cu mai mulți elevi și să învețe să explice tuturor, provocarea cea mai mare fiind înțelegerea materiei de către colegii lui. Însă această activitate a fost o dovadă în plus pentru Ionuț că asta este ceea ce-și dorește să facă. Să predea.

Deși a ales să studieze informatica la facultate, nu a uitat de matematică și de visul lui de a deveni cadru didactic: „Să devin profesor de matematică a fost singurul meu ideal până în clasa a 10-a, când am cunoscut mai bine tărâmul informaticii, ceea ce nu m-a lăsat indiferent. Așadar, pentru studiile superioare, am ales Facultatea de Automatică și Calculatoare, din cadrul Universității Politehnică, din București. Am făcut această alegere pentru că îmi doresc să lucrez în IT, dar bineînțeles că nu am dat deoparte matematica și ideea de a fi profesor. Așa că am decis să fac modulul de psihopedagogie din cadrul acestei facultății, plăcându-mi la fel de tare. Gândul că aș putea fi îndrumătorul unor elevi este puternic, mai ales că mi-a fost întărit în cadrul Fundației World Vision, din care am făcut parte. Mi-a fost dată oportunitatea de a lucra cu anumiți elevi, bursieri și ei, pentru pregătirea examenului de bacalaureat. Asta m-a făcut să înțeleg cum e să interacționez cu mai multe persoane, încercând să le fac să înțeleagă ceea ce vreau să transmit – ca un adevărat profesor. Această activitate m-a ajutat în păstrarea opțiunii alese încă din copilărie, deoarece mi-a dat încredere că voi reuși.”

Fiecare elev bursier în programul Vreau în clasa a 9-a valorifică ajutorul primit într-un mod specific nevoilor pe care le are. Pentru unii dintre ei primează sprijinul financiar, pentru alții, activitățile de dezvoltare personală. Pentru Ionuț, cel mai mult a contat oportunitatea de a fi profesor pentru colegii lui, pentru că i-a dat încredere în forțele proprii și i-a susținut visul pe care l-a avut de la o vârstă fragedă. Acum el știe cu certitudine că menirea lui este aceea de a fi profesor.

Pe lângă susținerea financiară, cu bursa care îi ajută pe elevi să-și plătească acele cheltuieli pe care părinții deseori nu le pot acoperi, programul Vreau în clasa a 9-a îi susține pe elevi să se descopere, să afle cine sunt cu adevărat, să înțeleagă cum funcționează lumea din jurul lor și cum pot ei să își construiască viitorul, ținând cont de toți factorii de impact.

Toți copiii merită și au dreptul să-și descopere și să-și urmeze visele. Și pentru asta au nevoie de susținere necondiționată. Dacă avem puterea să îndepărtăm obstacolele din drumul lor, o vom face fără să stăm pe gânduri. Și tu poți contribui la viitorul lor. Susține un elev la liceu și fii șansa lui la viitorul pe care-l visează.

Doneaza