Cum să vorbim la şcoală despre dezvoltare personală, educaţie pentru sănătate şi educaţie financiară

Peste 70 de organizații solicită autorităților un proces de consultare real și includerea poziției lor în realizarea Planului Național de Relansare și Reziliență
decembrie 4, 2020
SONDAJ World Vision România: Peste 80% dintre profesori şi 70% dintre elevi cred că şcolile trebuie redeschise sau pot rămâne închise doar în zonele cu risc crescut de infectare. Fundaţia solicită reluarea de urgenţă a şcolii fizice, mai ales pentru copiii din categorii vulnerabile
ianuarie 11, 2021

Proiectul „Învăț ce-i bine pentru mine”, derulat de Fundația World Vision România și sprijinit de Societe Generale European Business Service, vine în ajutorul profesorilor cu ateliere online. Autocunoașterea, dezvoltarea personală și responsabilitatea financiară sunt cu siguranță niște abilități de viață pe care mulți dintre noi ne-am fi dorit să le învățăm mai devreme. 

În cadrul proiectului a fost dezvoltat un toolkit destinat profesorilor si facilitatorilor care lucrează cu elevi de clasele primare, clasele I-IV. Materialul tratează patru aspecte extrem de importante pentru dezvoltarea elevilor: 

1. Autocunoaștere și dezvoltare personală. Inteligenţa emotională este, în majoritatea studiilor contemporane, semnalată ca având o importanţă covârşitoare, uneori depăşind cu mult importanţa inteligenţei cognitive.  

2. Învață să înveți. Capacitatea de a învăţa cum să înveţi poartă astăzi denumirea de metacogniţie şi indică un nivel superior de referinţă, tocmai pentru că implică factori de autodeterminare, autorealizare, autocontrol, autodirijare, dar şi multă creativitate. 

3. Învăț să fiu sănătos. Studiile arată că cea mai mare parte a unei alimentaţii nesănătoase este cauzată de lipsa de informaţie, precum şi de o proastă gestionare a propriilor emoţii. Cu cât învăţarea unor rutine esenţiale, a unui mod de viaţă sănătos, alimentaţie sănătoasă, mişcare se face mai de timpuriu, cu atât avem şanse mai mari să formăm deprinderi sănătoase.  

4. Educație și responsabilitate financiară. Educaţia financiară are rolul de a facilita conştientizarea importanţei muncii, ca principală sursă generatoare de venituri. Copiii care au cunoştinţe referitoare la gestionarea banilor, precum şi la economisirea lor, vor continua aceste proces de informare şi vor lua decizii în cunoştinta de cauză.  

TOOLKIT-UL poate fi descărcat de aici! 

*** 

Proiectul ,,Învăț ce-i bine pentru mine!” este desfășurat de World Vision România cu susținerea Societe Generale European Business Services pe o perioadă de șase luni și se adresează unui număr de 800 de copii din jud. Dolj și Vaslui. Intervenția propusă vine în sprijinul integrării sociale prin educație a copiilor vulnerabili, prin dezvoltarea unor abilități care să contribuie la creșterea lor personală, dar și profesională, în viitor.  

Donează