Școala online de pe uliță, școala offline cu 2 ore de navetă și 2 ore de așteptat zilnic

Înainte să îi luăm interviul Florentinei, colegele noastre ne-au avertizat că fata stă foarte departe, la capătul lumii, la granița cu o pădure. Da, Florentina chiar stă departe, la marginea satului. Până la ea acasă am mers pe un drum pietruit vreo 10 minute cu mașina.

Cu toate astea, Florentina trece în clasa a 12-a la un liceul din Bârlad și este în programul „Vreau în clasa a 9-a” de doar câteva luni. Trăiește cu mama, cu tata și cu sora mai mică care trece în clasa a 7-a.

Școala online pentru Florentina a fost și este foarte grea. Are un telefon care merge cât de cât, doar că are semnal și acces la internet foarte slab și în casă, și în curte.

„Dar am încercat tot posibilul să îmi fac temele și să lucrez. De pe telefon mi-am făcut temele. Prind semnal pe uliță în drum spre magazinul din sat. Când mergeam să mai cumpăr câte ceva, intram din mers pe platforma școlii, vedeam temele și făceam capturi de ecran. Și acasă când ajungeam le rezolvam. Apoi, ieșeam iar în drum ca să le trimit.”

Măcar nu a trebuit să împartă același telefon cu sora ei mai mică.

Dar și mersul la școală pentru Florentina este dificil. Chiar dacă face o oră până la cel mai apropiat liceu, drumul Florentinei este mult mai lung. Ajunge cu o oră înainte să se deschidă școala, și pleacă cu o oră și jumătate după ce s-au terminat orele. Pe timp de iarnă, vară, ploaie, Florentina trebuie să aștepte ca să intre în școală sau să plece spre casă.

„Mă trezesc dimineața la ora 5. Mă îmbrac și plec în 15 minute. Merg pe jos cam 10-15 minute până la stația de unde iau autobuzul care trece prin sat la ora 05.30 dimineața. Fac cam 40 de minute cu autobuzul. Ajung în Bârlad pe la 6.10-6.15 dimineața și mai fac cam 10 minute pe jos până la școală. Mai am o colegă care face naveta și stăm împreună până ce se deschide școala la ora 7. Și la întoarcere, trebuie să mai aștept o oră și jumătate. Termin la ora 13.00 școala și următorul autobuz este la 14.30. În timpul acesta, mai fac cumpărături din oraș dacă mă roagă mama sau mai rezolv dacă este ceva de rezolvat.”

După o zi din ca aceasta, Florentina ajunge acasă și încearcă cât de mult să o ajute pe mama ei la treabă, la spălat vasele și curățenie. Spre seară sau chiar a doua zi de dimineață când ajunge la școală, își face temele. Încearcă seara cât de mult poate, dar se culcă devreme ca să poată să se trezească la ora 5. Florentina dă dovadă de o ambiție pe care ea nu o vede…pentru o adolescentă să facă atâtea eforturi să meargă la școală, este de admirat.

După ce termină clasa a 12-a și dă BAC-ul, Florentina vrea să meargă la sora ei mai mare care lucrează în Brașov. Speră să o ajute cu găsirea unui loc de muncă.

La facultate nu știe dacă se duce, nici nu are bani și nici nu crede că poate. Când i-am zis că există studenți care muncesc în timpul facultății și că se poate înscrie la o facultate cu învățământ la distanță, parcă nu i-a venit să creadă că ea ar putea să le facă. Parcă nu i-a venit să creadă că cineva are atâta încredere în forțele ei.

Povestea Florentinei este similară cu a sute de copii din județul Vaslui. Și, în ciuda tuturor greutăților, Florentina merge mai departe și se ține de școală.

Florentina este doar unul dintre cei 6600 de copiii din comunitățile vulnerabile în care activăm care nu au acces la educație cu ajutorul tehnologiei. 

Majoritatea copiilor din aceste comunități vulnerabile nu au acces la educație de calitate, indiferent de forma ei: online, offline sau un mix între acestea.

Fii alături de #EroiNestiuti și donează 4 euro/lună pentru educație, prin SMS la 8864 cu textul SPERANTA, pentru ca mii de copii să continue să învețe!

Fii alături de #EroiNestiuti și dăruiește educație pentru ca noi să continuăm împreună să învățăm mii de copii!