PROIECTUL PÂINE ȘI MÂINE HRĂNEȘTE COPIII DE LA SATE ȘI ÎI ȚINE ÎN ȘCOALĂ!

8.402 mese calde servite elevilor prin proiectul Pâine și Mâine în județele Dolj și Vâlcea

București, 12 iulie, 2016 – Proiectul Pâine și Mâine, lansat de World Vision România, a oferit în primele 2 luni de la lansare 8.402 mese calde celor 213 școlari incluși în etapa pilot a proiectului din județele Dolj și Vâlcea în perioada aprilie – iunie 2016. Finanțarea etapei pilot a fost susținută de Lidl România, care a donat 100.000 euro pentru acest scop.

Încheierea anului școlar aduce și primele rezultate încurajatoare ale proiectului, astfel că în județul Dolj, în cele 4 comunități în care se desfășoară etapa pilot, s-a înregistrat în luna iunie o scădere a absențelor școlare cu 34% față de luna mai. Cele două ore de after school au ajutat totodată la creșterea performanțelor școlare, cu 15% mai mulți elevi au încheiat semestrul doi cu media Foarte bine față de semestrul anterior.

„În scurta perioadă de implementare a proiectului Pâine și Mâine, de doar 2 luni și jumătate, putem vedea deja impactul pozitiv în evoluția copiilor. Dincolo de rezultatele măsurabile cantitativ, am văzut la încheierea anului școlar copii mai veseli și mai sănătoși. Cadrele didactice care desfășoară activitățile educaționale după terminarea orelor vorbesc despre o creștere a implicării și a entuziasmului cu care copiii vin la școală și rezolvă temele împreună”, a declarat Daniela Buzducea, director executiv World Vision România.

„Primele rezultate obținute în urma etapei pilot ne bucură foarte tare, pentru că ne demonstrează, încă o dată, că proiectul Pâine și Mâine are o viziune sustenabilă, pe termen lung, care își găsește aplicabilitate practică în viața acestor copii. Ei au nevoie de toată susținerea noastră pentru o dezvoltare normală și pentru a avea acces la lucrurile pe care mulți dintre noi le considerăm normale. Credem că împreună cu fundația World Vision România putem contribui la un viitor mai bun și sperăm ca acesta să fie doar primul pas făcut în această direcție”, spune Maria Pârvuleasa, PR & CSR Manager Lidl România.

Proiectul continuă și pe durata verii, masa caldă fiind înlocuită de un pachet cu alimente oferit de Lidl România familiilor copiilor din proiect. Pachetul de alimente conține o lista variată și echilibrată nutrițional: produse făinoase, conserve și alimente de bază. În total vor fi livrate 559 de pachete, estimate la 108 lei fiecare.

De asemenea, pe perioada vacanței, copiii vor participa la școala de vară și vor fi implicați în șase ateliere educative derulate în cadrul școlii, pentru a deprinde noțiuni legate de sănătate și abilități interpersonale de comunicare eficientă, empatie, toleranță, viață socială și participarea copiilor la ea, grupul de prieteni și relațiile sociale. Și părinții vor fi chemați la școala de vară pentru a învăța noțiuni de bază despre nutriția copiilor, participând la cursul „Alimentația sănătoasă și igiena” și beneficiind astfel și de pachetele cu alimente oferite de Lidl România la finalul cursului.

Pâine și Mâine adresează problema sărăciei și a lipsei de educație din România rurală și oferă o soluție concretă, cu impact imediat, pentru copiii care suferă de foame și care sunt cei mai expuși riscului de abandon școlar.

În România trăiesc cei mai săraci copii din UE, iar jumătate dintre aceștia trăiesc la sate, unde peste 225.000 merg la culcare flămânzi în fiecare seară. Pe lângă efectele negative evidente asupra stării de sănătate, un copil hrănit insuficient nu poate da randament bun la școală, astfel că rata abandonului școlar în România a atins un nivel îngrijorător de 18%, cu mult peste media de 11% a UE.

Prin Pâine și Mâine, copiii beneficiază de o masă caldă în fiecare zi și participare în activități extrașcolare timp de două ore sub directa îndrumare a unui cadru didactic. Copiii își vor face temele şi astfel vor avea șansa să își îmbunătățească rezultatele școlare. Pe termen lung, aceşti copii vor avea mai multe șanse pentru a nu abandona școala din cauza lipsurilor materiale de acasă. World Vision România își propune ca 2.500 de copii din județele Dolj, Vâlcea şi Vaslui să fie incluși în program în următoarele etape.

Satele din județele Dolj şi Vâlcea incluse acum în program sunt: Leordoasa (comuna Argețoaia, judeţul Dolj, 31 şcolari), Salcia (comuna Argețoaia, judeţul Dolj, 28 şcolari), Urşi (comuna Stoilești, judeţul Vâlcea, 64 şcolari), Geamăna (comuna Stoilești, judeţul Vâlcea, 21 şcolari), Palilula (comuna Bucovăț, județul Dolj, 33 școlari), Sărbătoarea (comuna Bucovăț, judeţul Dolj, 36 şcolari).

Pentru susținerea unui copil în proiect este nevoie de 270 lei pe lună, sumă ce acoperă costul unui prânz complet, precum și costurile aferente activităților extrașcolare pentru cele 20 de zile lucrătoare ale lunii. Astfel, pentru a atinge obiectivul setat – de 2500 de copii ajutați prin intermediul acestui proiect, World Vision România face un apel și pentru donațiile individuale. Toți cei care doresc să contribuie la susținerea educației copiilor defavorizați din mediul rural o pot face prin intermediul site-ului www.painesimaine.ro sau prin transmiterea unui SMS la numărul 8844, cu textul PAINE, prin care pot dona 2 euro lunar pentru susținerea programului.

Despre World Vision România

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. World Vision România este o fundație creştină care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Fundația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Inspirată de valorile creştine, fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. În 25 de ani de prezenţă în România, fundaţia a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în 400 de comunităţi din 8 judeţe.

World Vision România crede în dreptul la şanse egale pentru copiii de la sate şi de la oraş şi, de aceea, în comunităţile rurale unde este prezentă, desfăşoară programe de dezvoltare comunitară pe termen lung cu focus pe educaţie şi reducerea abandonului şcolar, sănătate şi protecţia copilului, agricultură şi dezvoltare rurală, angajament civic şi creştin. Copiilor li se facilitează astfel accesul la condiţii de viaţă mai bune prin dezvoltarea durabilă a comunităţii în care trăiesc. Proiectele sale se concentrează pe transformarea comunităţilor şi a membrilor acestora, pentru a realiza o viaţă împlinită pentru fiecare copil.

 

Despre Lidl

Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, activând în peste 26 de țări europene şi având peste 100 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Cu mai mult de 170.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.