Un milion și jumătate de lei pentru meșteșugarii care vor să își deschidă o afacere

21.07.2015 | Cele mai competitive planuri de afaceri din sectorul non-agricol sunt premiate luna aceasta cu câte 10 mii de lei, ca urmare a încheierii celei de-a doua etape a concursului organizat de Fundația World Vision România prin proiectul MADE IN RURAL. La linia de start a competiției s-au aflat aproape 200 de candidați din Alba, Bistriţa-Năsăud, […]

Cele mai competitive planuri de afaceri din sectorul non-agricol sunt premiate luna aceasta cu câte 10 mii de lei, ca urmare a încheierii celei de-a doua etape a concursului organizat de Fundația World Vision România prin proiectul MADE IN RURAL.

La linia de start a competiției s-au aflat aproape 200 de candidați din Alba, Bistriţa-Năsăud, Constanţa, Cluj, Dolj, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Vaslui şi Vâlcea, antreprenori sau meșteșugari dornici să învețe să dezvolte și să gestioneze o afacere sustenabilă. Ideile celor 152 de câştigători vizează revigorarea meşteşugurilor populare, dar răspund şi nevoilor economice şi sociale cu care se confruntă comunitățile în care locuiesc.

Încurajarea antreprenoriatului rural vine în întâmpinarea problemelor de natură economică pe care le au comunitățile de la țară și, simultan, combate fenomenul muncii în străinătate, departe de familie. Proiectul MADE IN RURAL susține meșteșugarii din satele României să învețe să-şi transforme talentul într-o sursă de venituri constante, care să le schimbe viața în bine.

Marius Grădinaru, din comuna Cepleniţa, judeţul Iaşi, este un exemplu în acest sens. Talentul de a lucra cu lemnul şi l-a perfecţionat în copilărie ajutându-şi tatăl în atelierul din gospodărie. Marius a dus, însă, pasiunea mai departe şi, cu ajutorul cunoştinţelor dobândite la cursuri şi a premiului câştigat, a transformat-o afacere de succes.

În această primăvară, stimulat de participarea la curs, Marius a reuşit să contacteze un comerciant din Marea Britanie cu care a negociat timp de câteva luni condiţiile contractuale. Astăzi, Marius este furnizor al companiei britanice pentru care realizează mici obiecte de artizanat ce sunt ulterior distribuite iubitorilor de handmade de pretutindeni.

Stăteam şi aşteptam să vină oamenii din sat să-mi bată la poartă. Acum ştiu că nu aşa se fac banii. E nevoie de planificare şi de căutarea permanentă de noi parteneri şi clienţi. Cursul de antreprenoriat mi-a schimbat complet perspectiva asupra muncii mele.

Marius Grădinaru nu este singurul participant la proiect care vede acum lumea cu alţi ochi. Printre câştigătorii concursului sunt mulţi antreprenori care au înţeles că prima premisă a unei afaceri profitabile este să răspundă unei cerinţe a pieţei şi s-au orientat mai ales către domeniul serviciilor, aproape inexistent în majoritatea comunităţilor rurale.

Astfel, doljenii şi-au propus să deschidă frizerii acolo unde acestea nu mai există de ani de zile, iar vasluienii să ofere educaţie antreprenorială tinerilor, dar şi să planifice nunţile şi festivităţile din comunitate. Vâlcenii vor readuce în vogă atelierul de reparaţii încălţăminte şi îşi vor ajuta consătenii inaugurând nelipsitul, în mediul urban, centru de copiere şi traducere a documentelor.

Lista câştigătorilor din prima etapa.

Lista câştigătorilor din etapa a doua.