FERMIERII DIN CLUJ AU INVATAT DE LA EXPERTI CUM SE CRESC PORCII DE MANGALITA


Cluj, 10.07.2015 | 20 fermieri din comuna Camarasu, judetul Cluj, beneficiari ai programului agricol „Livestock for Rural Development”, au invatat de la experti cum sa isi ingrijeasca animalele din gospodarie. Mai precis, fermierii au mers intr-un schimb de experienta la ferma „statiunea de cercetari Turda”, unde se pastreaza baza genetica a raselor mangalita si bazna.

In ferma in care s-a desfasurat schimbul de experienta sunt peste 150 de capete – porci de mangalita, bazna si vietnamezi. De ingrijirea lor se ocupa Stefan Pataki, un profesonist cu peste 40 de ani de experienta in domeniu. Inca de la momentul in care au ajuns la ferma, beneficiarii programului au fost impresionati de adaposturile moderne in care sunt crescute animalele, dotate cu garduri electrice si adaposturi in aer liber cu spatii de hrana special aranjate pentru perioada rece.

Managerul fermei, Stefan Pataki, le-a raspuns fermierilor intrebarilor legate de cresterea animalelor. Astfel, multi au aflat ca nu isi hranesc porcii corespunzator si ca din aceasta cauza ar putea sa apara probleme in procesul de inmultire a acestora. Pe langa sfaturile punctuale legate de modul in care trebuie hranite, fermierii au primit informatii valoroase legate de nevoile pe care le au porcii de mangalita – conditiile in care trebuie crescute, modul in care trebuie organizate adaposturile etc.

Cei 20 de fermieri au primit cate o scroafa gestanta din rasa mangalita in octombrie 2014. Schimbul de experienta a fost cu atat mai util cu cat, in unele cazuri, ingrijirea animalelor i-a pus pe fermieri in situatii dificile.

Pe langa schimbul de experienta de la ferma, beneficiarii programului agricol „Livestock for Rural Development” au vizitat Salina Turda – cel mai frumos loc de sub pamant, potrivit americanilor de la Business Insider – si manastirea Dumbrava – un colt de rai in care zeci de copii parasiti si batrani primesc ajutor si alinare in caminele construite in ultimele doua decenii.