Dezvoltare rurală

Dezvoltare Economică Rurală

Speranță pentru o viață demnă și prosperă

”Viziunea World Vision pentru ruralul românesc – un mediu viu, efervescent, antreprenorial, în care agricultura este o sursă reală de venit și de renaștere a meștesugurilor tradiționale, populat de oameni demni, autonomi, prosperi, capabili să crească generații de copii încrezători în viitor și animați de un sistem solid de valori autentice.” (Autor)

De ce este o prioritate?

România are un potențial agricol imens, fiind preponderent rurală (59{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} din suprafața țării și 45,8{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} din populație). Din păcate realitatea prezentului este tulburătoare. Agricultura reprezintă doar 29{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} din totalul locurilor de muncă din România, însă are o contribuție la PIB-ul țării de doar 5{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3}.

Satele românești au în continuare o infrastructură slab dezvoltată (sănătate, drumuri, utilități), un număr redus de companii, precum și o populație îmbătrânită și în continuă scădere (migrație dramatică spre oraș/alte țări), cu deficiențe majore în ceea ce privește educația, abilitățile și competențele.

În agricultură, fragmentarea pământului este principala cauză a producțiilor scăzute cantitativ și calitativ – exploatațiile de subzistență sub 5 hectare reprezinta 93{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} din totalul fermelor și ocupă doar 29{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} din totalul suprafeței agricole a României.

Care sunt problemele?

Principala sursă a problemelor cu care se confruntă copiii de la sate este sărăcia cauzată în mare parte de lipsa oportunităților părinților de a obține venituri pentru cele necesare.

Dincolo de lipsurile cu care se confruntă zilnic, oamenii trăiesc într-o deznădejde profundă pentru că mediul în care trăiesc nu le oferă speranță pentru un viitor mai bun.

Această ”sărăcire spirituală” stă la rădăcina multora dintre problemele care îi afectează pe copiii din mediul rural – alcoolismul, abandonul, violența în familie.

Care este viziunea noastră?

Considerăm că dezvoltarea micilor afaceri consolidează familiile din mediul rural, sădind în sufletul copiilor dragostea față de pământ și de roadele lui și oferindu-le tinerilor șansa de a-și clădi un viitor în satul natal, în loc să migreze spre oraș sau în străinătate.

Credem că succesul în viață nu poate exista fără pregătire tehnică. De aceea îi învățăm pe oameni cum să își hrănească animalele pentru a crește producția de lapte sau ce semințe și soiuri să folosească pentru cea mai bună valorificare a terenului deținut.

Punem accent pe etica muncii și îi învățăm cum să lucreze împreună cu ceilalți fermieri în avantajul tuturor, să respecte resursele și sa-și investească banii obtinuți din agricultură în viitorul copiilor lor.

Contribuim la crearea unei viziuni comune și durabile de dezvoltare strategică a comunităților rurale împreună cu autoritățile publice locale și centrale, asociațiile profesionale, mediul de afaceri, instituțiile de învățământ și cercetare.

Mediul rural în cifre separator4

null

Risc de sărăcie și excluziune socială = 54,2{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} din populația rurală (2011)

Productivitatea în agricultură = de 5 ori mai scazută decât media națională (2012)

Locuri de muncă salarizate = doar 39{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} comparativ cu 92{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} în mediul rural (2014)

null

Lipsa locurilor de muncă = doar 18{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} din totalul companiilor non-agricole sunt în mediul rural (2011)

Lipsa locurilor de muncă = șomaj în creștere (15-24 ani) de la 13,9{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} (2005) la 15,9{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} (2012)

Lipsa locurilor de muncă = munca cu ziua și auto-angajarea în agricultura de subzistență reprezenta 60{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} din totalul muncii în mediul rural (2014)

null

Nivel scăzut de educație = doar 38,5{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} din populația rurală (25-64 ani) a absolvit opt clase (2011)

Nivel scăzut de educație = doar 2,5{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} din conducătorii fermelor au studii medii/superioare agricole (2010)

Nivel scăzut de educație = scăderea cu 52{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} a numărului școlilor profesionale/liceelor agricole

Schimbăm mediul rural pas cu pas

”Micile izbânde ne dau încrederea că lucrurile se schimbă și că evoluează în direcția bună fie ca e vorba de o familie care a reușit să își multiplice vacile de la 2 la 26, un puști care nu mai are nevoie să fure lemne din pădure pentru că a ales să fie tractorist sau femeile care au schimbat sapa cu războiul de țesut.” (Autor?)

De ce ne implicăm?

Din cauza scăderii dramatice a numărului școlilor profesionale și liceelor agricole, tinerii din mediul rural au din ce în ce mai puține șanse de a transforma agricultura de subzistență într-o sursă de creștere economică.

Deși programele naționale ofertă oportunități economice, tinerii nu văd în agricultură o alegere viabilă tocmai pentru că nu au educația de specialitate care i-ar putea ajuta să-și croiască un viitor mai bun pentru ei și pentru comunitățile în care s-au născut.

Copiii din mediul rural sunt cei mai predispuși la abandonul școlar timpuriu, consecința fiind că, mai târziu, lipsa competențelor și studiilor necesare îi ține captivi șomajului și asistenței sociale. Numai oferindu-le perspective de viitor acasă putem crește calitatea vieții de la sat.

Cum ne implicăm?

Din anul 2000 lucrăm în mediul rural pentru a le reda oamenilor speranța într-un viitor mai bun și demnitatea de a-și câștiga singuri cele necesare.

World Vision România susține familii și comunități rurale pentru a reduce sărăcia. Astfel creștem șansele copiilor din satele noastre la viitor mai bun.

”Dă-i unui om un pește și îl hrănești toată ziua. Învață-l să pescuiască și îl hrănești toată viața!”

Credem cu tărie că cea mai bună soluție este aceea de a le oferi cunoștințele și instrumentele pentru a-și schimba viața, nu doar un ajutor de moment.

a). Cum lucrăm cu adulții

Creăm proiecte prin care sătenii pot depăși dependența de ajutoare sociale și încurajăm micii întrepreprinzători – motorul dezvoltării comunităților – un model social de succes pentru copii.

Ne implicăm prin intervenții integrate (educație, suport financiar, asistență tehnică) și personalizate nevoilor:

  • Sărăcie lucie
    • Sursă de hrană (stupi albine, capre, răsaduri, semințe);
    • Găsirea unui loc de muncă (consiliere, asistență, mentorat);
  • Gospodării (consultanță, instruire)
    • Accesarea fondurilor europene;
    • Consolidarea micilor afaceri;
    • Formarea asociațiilor de producători.

b). Cum lucrăm cu tinerii

Sprijinim liceele agricole astfel încât ele să poată oferi programe educaționale relevante pentru economia locală, care să pună accentul pe învățarea practică și pe dezvoltarea de afaceri.

Credem că învățământul profesional trebuie să se orienteze spre latura practică pentru a crea acele abilități și competențe necesare pe plan local.

Astfel tinerii îți pot găsi mai ușor de lucru și angajatorii pot recruta forță de muncă calificată.

Cum dezvoltăm economic mediul rural

0
de copii participa la activitati de educatie formala si non-formala
0
de copii merg la 50 de cluburii ale copiilor finantate de comunitate si WV Romania
0
de copii si-au imbunatatit performantele scolare

Programele World Vision România pentru dezvoltarea economică rurală au un buget de 4,888,138 USD și au un impact pozitiv asupra unui număr de 9.174 de adulți și 2.126 tineri.

De asemenea, Fundația investește în formarea de specialiști capabili să acceseze oportunitățile din agricultură și mediul rural (17,5 miliarde Euro bugetați prin PNDR 2015-2020), în scopul dezvoltării unei economii locale competitive și sustenabile.

Proiectele care schimbă mediul rural în prezent separator4

Proiecte finalizate separator4

Cluburile copiilor – model de educatie non-formala

Peste 4.413 de copii participa in acest an la activitatile organizate in cele 50 de cluburi din comunitatile noastre din judetele Cluj, Constanta, Dolj, Ialomita, Vaslui si Valcea. Aici ei isi petrec timpul liber prin activitati de arta, educatie ecologica, proiecte de implicare comunitara si educatie crestina.

In plus, ei fac meditatii si participa la diverse jocuri educative si cu voluntarii World Vision Romania, astfel incat 95{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} dintre acesti copii au performanțe școlare mai bune la matematica și limba romana.

Analizand nevoile educationale ale copiilor am creat programe punctuale de educatie remediala. Astfel, am desfasurat un program de recuperare scolara pentru copiii cu dificultati majore la invatatura, in care au fost inclusi 55 de copii din Camarasu – Cluj și 65 din Cobadin – Constanța. Punem accent pe dezvoltarea abilitatilor de viata independenta si pe competentele de scris, citit si socotit, a caror lipsa conduce la inadaptare scolara si sociala.

Scoala dupa scoala – educatie si servicii sociale

Peste 4.413 de copii participa in acest an la activitatile organizate in cele 50 de cluburi din comunitatile noastre din judetele Cluj, Constanta, Dolj, Ialomita, Vaslui si Valcea. Aici ei isi petrec timpul liber prin activitati de arta, educatie ecologica, proiecte de implicare comunitara si educatie crestina.

In plus, ei fac meditatii si participa la diverse jocuri educative si cu voluntarii World Vision Romania, astfel incat 95{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} dintre acesti copii au performanțe școlare mai bune la matematica și limba romana.

Analizand nevoile educationale ale copiilor am creat programe punctuale de educatie remediala. Astfel, am desfasurat un program de recuperare scolara pentru copiii cu dificultati majore la invatatura, in care au fost inclusi 55 de copii din Camarasu – Cluj și 65 din Cobadin – Constanța. Punem accent pe dezvoltarea abilitatilor de viata independenta si pe competentele de scris, citit si socotit, a caror lipsa conduce la inadaptare scolara si sociala.

"Vreau in clasa a noua" - burse scolare la liceu

box-1-clubul-copiilor-fata-pictand-vs-vs-dsc_0092-prel

Peste 4.413 de copii participa in acest an la activitatile organizate in cele 50 de cluburi din comunitatile noastre din judetele Cluj, Constanta, Dolj, Ialomita, Vaslui si Valcea. Aici ei isi petrec timpul liber prin activitati de arta, educatie ecologica, proiecte de implicare comunitara si educatie crestina.

In plus, ei fac meditatii si participa la diverse jocuri educative si cu voluntarii World Vision Romania, astfel incat 95{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} dintre acesti copii au performanțe școlare mai bune la matematica și limba romana.

Analizand nevoile educationale ale copiilor am creat programe punctuale de educatie remediala. Astfel, am desfasurat un program de recuperare scolara pentru copiii cu dificultati majore la invatatura, in care au fost inclusi 55 de copii din Camarasu – Cluj și 65 din Cobadin – Constanța. Punem accent pe dezvoltarea abilitatilor de viata independenta si pe competentele de scris, citit si socotit, a caror lipsa conduce la inadaptare scolara si sociala.

"Alege Scoala!" – reducerea abandonului scolar prin activitati catehetice

Peste 4.413 de copii participa in acest an la activitatile organizate in cele 50 de cluburi din comunitatile noastre din judetele Cluj, Constanta, Dolj, Ialomita, Vaslui si Valcea. Aici ei isi petrec timpul liber prin activitati de arta, educatie ecologica, proiecte de implicare comunitara si educatie crestina.

In plus, ei fac meditatii si participa la diverse jocuri educative si cu voluntarii World Vision Romania, astfel incat 95{e6e731e9404c5d083b1872c109ac7c84e7968293d9454ba5a91529987a12e9c3} dintre acesti copii au performanțe școlare mai bune la matematica și limba romana.

Analizand nevoile educationale ale copiilor am creat programe punctuale de educatie remediala. Astfel, am desfasurat un program de recuperare scolara pentru copiii cu dificultati majore la invatatura, in care au fost inclusi 55 de copii din Camarasu – Cluj și 65 din Cobadin – Constanța. Punem accent pe dezvoltarea abilitatilor de viata independenta si pe competentele de scris, citit si socotit, a caror lipsa conduce la inadaptare scolara si sociala.

Susține activitatea fundațieiseparator4

Le mulțumim pentru susținere separator4

Camerele de comerț din județele în care suntem prezenți, autoritățile locale, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerul Educației Naționale, Universitatea de Stiințe Agricole și Medicină Veterinară Iași, numeroase licee agricole din întreaga țară, precum și cooperative și grupuri de producători.

Mai multe informații despre activitatea noastră

Info

Info

Info

Info

Donează